Marokko 2017 - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu Marokko 2017 - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu

Marokko 2017

Door: Camperendoppad

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

03 Maart 2017 | Marokko, Marrakesh

Half 10 en eindelijk even tijd om het blog bij te werken.
Foto's ziijn aan het laden.het zijn er ben ik bang veel te veel.
Maar een rit van Skoura naar Marrakech je kan er wel 1000 schieten van deze overweldigende natuur.met zijn honderden kleuren.
Eerste wat ik na vertrek tegen kwam was weer die enorme leegte.
Daarna quarzazate. Mooie plaats met idd de grandeur van een filmset.
Daarna de echte filmset van o.a. Laurens of Arabia.Cleopatra.asterix en Obelix enz enz.
Daarna de omweg naar Ait Benhaddou Skar,wat op de Unesco staat.
Prachtig al die schitterende leem huizen al sommige eeuwen oud.
Ook de Lemen Kashba's die ik op de plaat heb gezet met hun mooie daken sterk genoeg om op te lopen zijn vind ik een lust voor het oog.
Langzamerhand veranderen de kleuren .vlak voor de hoge Atlas een 40 km lange weg waar allen hobbels en kuilen en omringd door geweldige kleuren Waar je maar ongeveer 10 km per uur opschiet.
En dan draai je de N9 op de hoge Atlas in en aaahhhhh weg zon koud wolken regen. Sinister.
Vlak voor Marrakech is het zonnetje terug en weg bergen.maar ik denk ook weg heerlijk zomerweer wat we de laatste tijd gehad hebben.denk dat de Atlas een grens is .jullie lezen het volgende keer.
We staan op een fijne camping 11 km ten zuiden van Marrakech waar ik al wel doorheen gereden ben.gave Stad denk ik.
Of het echt zo is lezen jullie volgende keer. Fijn weekend

  • 03 Maart 2017 - 23:42

    Gerda:

    Voor jou ook een heel fijn weekend gewenst.
    Wilko vond je huis heel mooi en is weer naar huis.
    Lieve groetjes Bas & Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bernadette

Actief sinds 12 Feb. 2014
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 143117

Voorgaande reizen:

26 December 2017 - 31 Maart 2017

Marokko 2017

24 Februari 2014 - 14 Juni 2014

Voorjaar 2014

Landen bezocht: