Marokko 2017 reis - Reisverslag uit Moulay Idriss, Marokko van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu Marokko 2017 reis - Reisverslag uit Moulay Idriss, Marokko van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu

Marokko 2017 reis

Door: Camperend op pad

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

25 Januari 2017 | Marokko, Moulay Idriss

Seba el Kheir (goedemorgen)
Koningsstad Meknes.

We staan nu 2 dagen op camping huppelepup Belle vue.
Zijn in de buurt van Vulubilis, Romeinse stad van 250 NC.
Dus wie de geschiedenis kent weet dan dat je in de nabije omgeving niet kan zien of je nu in Italie Frankrijk Spanje Engeland enz enz bent,de Heren Romeinen zochten altijd hetzelfde klimaat en habitat op waar ze hun nederzettingen bouwden.
Na alle ruigte die we onderweg gepasseerd waren kwamen we in deze omgeving ineens in een heel lieflijk gebied glooiende groene heuvels cipressen natuurlijk veel olijven gaarden en heel on Marokkaans al die bomen strak in het gelid. Romeinen hebben dus echt hun stempel wel achtergelaten.

Maar Meknes heerlijk dat is dus gewoon weer die gezellige Marokkaanse sfeer. Heb gister een Ahúm Grand Taxi aangehouden( antieke Mercedes aan alle kanten opgelapt met stalen platen en zelfs ik hoor hem kraken en denk piepen)gevraagd of ik mee mocht want ja je bent een Vrouw ,er zaten alleen 4 mannen in. Ik mocht mee.16 km naar de buitenwijk van Meknes. Daar wordt je afgezet bij een standplaats voor petit taxi en die brengt je verder naar waar je wil. Ik wilde naar het El Hendime Plein. Wat midden in de oude Medina ligt ook dicht bij het pPaleis. Wat een heerlijke sfeer ,armoede ten top ook dat en wat wordt er hier nog verschikkelijk hard gebuffeld door mens en dier.
Ik had dat ook al in Egypte gezien natuurlijk maar diep mijn petje af hoor.
En als je dan weet dat het nationaal inkomen rond de € 4000 PER JAAR!!! Ligt.kan je snappen dat ze graag iets verkopen.
En dan snap je ook dat iedereen blij is al heeft hij maar een koe of drie schapen.
Echt al eerder gezegd maar ik ben honderden herders, karren met klein paardje of ezel afgeladen met ,wat je maar bedenkt en soms ook pikken ze nog mensen op die dan boven op al dat groen proberen een plekje te vinden.En dan al die prachtige kleurrijke kleding.En de mannen met lange jassen waarvan de puntmuts steevast op hun hoofd zit.
Hoe die jassen heten kom ik nog wel achter.
Vandaag ga ik weer naar de stad en ja weer met de taxi's maar nu samen met twee anderen van de groep.
Kosten inclusief fooi voor alle ritten gister 40 Dirham een kleine € 4.
Voor de gene die me volgen op face die hebben al wat foto's gezien .en Gerda jij reageerde dat je wat foto's had gezien maar ik ben bang dat die nog van de Turkije reis waren.

Ik dacht het verslag aan het eind van de dag met de gebeurtenissen die nog komen vandaag door te sturen maar dat wordt toch wel erg lang .
Dus bij deze ,hoop dat de WIFI sterk genoeg is ,stuur ik het nu door.
Besslama tot ???

  • 25 Januari 2017 - 16:39

    Gerda:

    Het is weer een heerlijk verslag wat je ons laat lezen en meebeleven.
    bij de foto's die ik zag stond wel Marokko 2017
    ik stuur je ook even een mailtje het is voor ons niet vrolijk maar wel een opluchting.

    liefs en geniet met volle teugen.
    Bas & Gerda

  • 25 Januari 2017 - 18:00

    Ria:

    Geweldig, wat een belevenis. IK heb wel foto's op wolkje gezien.
    Genieten maar xxxxxx Rene en Ria

  • 27 Januari 2017 - 10:33

    Beppie Brok:

    Hoi Bernadette
    We vinden het erg leuk om je verslagen te lezen
    Met de groep rondreizen vind je wel leuk lees ik
    Hoelang staan jullie op een plek?
    Ik hoor het wel veel plezier en mooi weer
    Groetjes evert en Beppie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Moulay Idriss

Bernadette

Actief sinds 12 Feb. 2014
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 143191

Voorgaande reizen:

26 December 2017 - 31 Maart 2017

Marokko 2017

24 Februari 2014 - 14 Juni 2014

Voorjaar 2014

Landen bezocht: