Marokko 2017 - Reisverslag uit Boumalne, Marokko van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu Marokko 2017 - Reisverslag uit Boumalne, Marokko van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu

Marokko 2017

Door: Camperndoppad

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

28 Februari 2017 | Marokko, Boumalne

Zo weer even update.
Vandaag een dagje niets gepland dat betekent wassen strijken camper gesopt binnen en buiten douchen voeten verzorgen enz enz.
Gister ben ik met een paar van onze groep mee kunnen rijden.
Er zou een hele grote souk zijn in de plaats waar we verblijven.
Maar onze camping ligt aan het begin van de todra kloof en dat is 13 heel steile kilometers over een behoorlijk gevaarlijke weg van het centrum af.
Dus fijn ik kon mee rijden.
Ohhooo ik heb nog nimmer zo een gribus meuk gezien.en ik kan jullie zeggen ik vind de lokale markten altijd heel leuk je treft daar de authentiek bevolking,daar kom ik voor en meestal hun producten natuurlijk.
De markt was echt immens groot,stoffig ,heel veel dadels heel veel zout brokken wat ter plekke gemalen werd, heel veel tweede hands van alles,kranen schroeven, kleding ,potten pannen,FIETSEN .veelal met nl plaatje achterop heb ze gezien uit noord Holland .Rotterdam , enz wie zijn fiets mist kijk even goed naar de foto.
Ook Elektrische fietsen zonder accu. De verkoper wist niet eens dat ze elektrisch waren .heb niet veel foto's kunnen maken zo jullie inmiddels weten is dat not dun here. Zag een nog heel goede Gazelle fiets.
Vraagprijs voor ons 1500 Dirham.+- € 150. Maar een man vertelde dat hij aan hem net 1000 had gevraagd wat hij absoluut niet kon betalen.
Ben bang dat ik voor deze fiets in NL toch minimaal nog 500€ als het niet meer is neer zou moeten tellen.
We hebben nog een poosje over de markt gelopen maar hier was voor ons echt niets wat interessant genoeg was om aan te schaffen.

Had eerder het gevoel op een oud ijzer en vaak ook vuilnis belt te lopen .
Ook mijn mede Marokko gangers verging het net zo.
Je proefde hier echt de armoede die dit prachtige land ook herbergt.
Bianca had nog niet doorgegeven dat ik je baby en kinderkleertjes kwijt ben.
Ik zag in de bergen een Oma met een hele ris kindertjes ben gestopt en heb al dat grut een lolly gegeven.daar was Oma al heel blij mee.
Waren Berbers en woonde hogerop in Berber tenten ,jullie hebben inmiddels die nederzettingen gezien op de foto's.
Gelukkig sprak Oma ook wat Frans. Heb gevraagd of er soms een van de kinderen zwanger was en ja dochter van haar.
Waarop ik de tas met kleding te voorschijn heb gehaald.
Had er nog poppen in zitten en heb die aan de kleintjes gegeven.
En de rest van die mega tas aan Oma.
Het mensje wist zich geen raad van vreugde.
Bedankte wel honderd keer,choucran Choucran.
Wat ben ik dan blij dat ik inmiddels een paar woorden terug kan zeggen. Niets Choucran blij dat ik het bij me had.moge het een gezond nieuw mensen kind zijn dat deze spulletjes gaat dragen.en Bianca fijn dat je het me mogelijk hebt gemaakt iemand zo blij te maken.
En nog even het volgende voor mij heerlijke bericht.
Valentijn,Mirella ,Roosmarijn en Sophie zijn afgereisd naar Lapland.
Ik kreeg gister een filmpje binnen van een Huskey slede tocht die ze gemaakt hebben. Fantastisch om te zien als dat waar je zo van houd geniet.meeste van jullie snappen hoe dankbaar ik daar mee ben.
Morgen vertrekken we van hier.
De rit gaat van Tinghir naar Skoura,via de Dades kloof die ik natuurlijk ga zien.
Jullie lezen het weer.
Salam en Bislama.

  • 28 Februari 2017 - 15:26

    Bianca :

    Wauw wat fijn dat je een oma zo blij hebt kunnen maken!!
    Fijn om te lezen.
    Doe voorzichtig weer morgen en sop ze vandaag xxx

  • 28 Februari 2017 - 20:26

    Gerda:

    Werkelijk waar ik weet hoe blij je bent, dat Valentijn en gezin geniet in Lapland.
    En wij zijn blij voor hun en jou, morgen een veilige reis gewenst en geniet er van.liefs,
    Bas en Gerda

  • 01 Maart 2017 - 16:49

    Beppie :

    Hoi Bernadet bedankt voor je verslag
    wat leuk dat Valentijn met zijn gezin naar Lapland is
    Zijn ze met het vliegtuig of met een camper ?
    Marian en Richard zij ook ln Spanje ze staan ook op Azahar gezellig
    Groetjes evert en Beppie i

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bernadette

Actief sinds 12 Feb. 2014
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 143218

Voorgaande reizen:

26 December 2017 - 31 Maart 2017

Marokko 2017

24 Februari 2014 - 14 Juni 2014

Voorjaar 2014

Landen bezocht: