Marokko - Reisverslag uit Zagora, Marokko van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu Marokko - Reisverslag uit Zagora, Marokko van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu

Marokko

Door: Camperendoppad

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

21 Februari 2017 | Marokko, Zagora

Sahara here we come.
Vanmorgen om 10 uur met drie 4x4 jeeps vertrokken voor een dag in de Sahara. 9 personen drie per auto.
De hoeveelheid hotse klots en schud maar raak hobbeli bobbeli.
Ja gooi en smijtwerk.
Toen begrepen we wel waarom er maar drie personen meegingen in de jeeps waar er normaal toch 6 mee kunnen.
Ik had een oude landrover getroffen.
Maar wat een p.k.aas.
En wat een super dag.
Sahara de kleur tussen mokka en Terra in.
Maar wel veel groener en veel meer Acacia's dan ik verwacht had.
Wat een totaal ander beeld als in Egypte en in Jordanië.
Veel meer groen zoals gezegd maar in verhouding veel minder Nomaden nederzettingen,
Ik heb er vandaag 5 gezien.
En zo bijzonder we waren vlak in de buurt van de grens met Algerije.
En ja natuurlijk behoorlijke hoge duinen waar de wind vrij spel had gehad,prachtig.
Veel Dromedarissen gezien ook ezels en hele grote torren.
Tussen de middag hebben we een lunch gehad op een Berber lokatie.
Een plek waar vannacht 6 personen uit onze groep gaan overnachten.
Het was heerlijk.Marokkaanse salade tajine met vlees heerlijk gekruid en ook tajine met de meest heerlijke groente. Genoten dus.
Ik hoop dat de foto's een goed beeld geven.
Zal nog kijken of alle foto's wel ingeladen zijn want de IPad gaf een paar keer een fout melding.
En deze hele dag met lunch en vervoer koste 500 Dirham per persoon= kleine €47. En dan 10 uur vertrokken 16 uur waren we weer op de camping.
Waar ik nu nog lekker in het zonnetje zit te tikken.
En vlg Valentijn die een berichtje stuurde dat het echt mogelijk moet zijn om met mijn nieuwe camera de sterren te fotograferen.
Ik hoop het zo want je weet echt niet wat je hier ziet.
De sterren staan als een koepel om je heen.
Waar je kijkt sterren.
Voor alle lieve luitjes Salam en Beslama.

• 21 Februari 2017 - 18:49

Gerda:

Nu heb je een dag gehobbeld in die oude Landrover, voor zo'n koopje!
    ( Zal beslist een mooie ervaring zijn )
    Denk je een in als je dat in race verband een paar weken moet doorstaan,
    Zoals Parijs / Dakar en dan moet je er ook nog kapitalen voor betalen .
    Dan doe je het ook nog met je eigen auto( die is daarna weer aan een restauratie toe)
    En jij zelf als coureur een flinke massage behandeling.

• 21 Februari 2017 - 20:02

Beppie :

Nou Bernadet je moet er wel heel wat voor over hebben.
    Maar wel de moeite waard lees ik.
    Weer leuk om te lezen veel plezier verder. Ik ga de foto s nog bekijken.
    Groetjes Beppie xxxxxx

• 21 Februari 2017 - 22:33

Hennie:

Jeetje Bernadette, wat een ervaring heb je er weer bij, ik heb je foto's gezien, indrukwekkend.
    Die tor, wat een grote en wat een mooi spoor heeft ie getrokken.
    En was jij dat, vrouw met hoofddoek? rose? staat je goed:)
    Lekker stukje weer geschreven, nog even en dan komt je boek uit he! :)