Marokko 2017 - Reisverslag uit Tafraout, Marokko van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu Marokko 2017 - Reisverslag uit Tafraout, Marokko van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu

Marokko 2017

Door: Camperendoppad

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

18 Februari 2017 | Marokko, Tafraout

Als het goed is staan de foto's van vandaag al op de google link.
Beetje uitleg.
De foto.s die jullie zien met huizen waarvan het lijkt of ze nog niet af zijn( grijs) dat heeft een reden.
Zolang een huis niet af is betaal je er geen belasting voor.
Vandaar dat de meeste huizen nooit helemaal afgemaakt worden.
Er is een foto van een dodenakker met een mooi mortuarium huisje erop,geel gekleurd.
Dat is betaald begraven.
De meeste kerkhoven zijn zonder huisje en liggen gewoon overal. Dat kost niets en is buren plicht om te begraven.
Er rijden hier ook schoolbussen laat een foto zien.
Patricia weet je nog die discussie in Israel over die struik wat een gouden gloed had. Vuurbosje.
Die struiken zie je hier ook.
Ik heb vandaag meer dan 200 km door prachtige bergen lange tijd langs een heel grote maar droge rivier gereden.
Ik heb de auto's geteld 17. De ezels, en vrouwen met een mand op hun rug
Die met een riem om het hoofd worden gedragen,afgeladen met gewassen grassen en alles wat maar bruikbaar is zijn niet te tellen ben bij honderd maar gestopt.de foto's aan het eind aan de palmbomen is te zien dat we een bewoond stuk naderen.
In dit geval de plaats Tata waar we de aankomende nachten verblijven.en de laatste foto's geven een beeld van mijn prachtige plekje op de camping.
En ja aan de zelfde rivier van onderweg maar hier staat nog wat water in.
Allen fijne zondag tot ik me weer meld.
Vanuit een prachtig Tata Beslama.

• 18 Februari 2017 - 18:58

Beppie:

We hebben alles weer gelezen Bernadette
    Dat van die huizen niet afbouwen voor de belasting
    Heb je in meerdere landen bv Griekenland
    Je hebt het wel erg naar je zin hè zo met een groep reizen
    Lijkt mijn ook erg leuk maar niks voor Evert
    Bernadet veel plezier verder en tot het volgende verslag
    Groetjes Bep en Evert

• 18 Februari 2017 - 21:59

Gerda:

Hallo Bernadette,

Dat over de onafgemaakte huizen hebben wij ook al meer gehoord maar het is een uitkomst.
    om minder belasting te hoeven te betalen.
    Ja we kijken weer naar je volgende verslag uit!!!
    Veel mooie dingen en reis plezier gewenst door,
    Bas en mij