Marokko Reis 2017 - Reisverslag uit Agadir, Marokko van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu Marokko Reis 2017 - Reisverslag uit Agadir, Marokko van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu

Marokko Reis 2017

Door: Camperendoppad

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

05 Februari 2017 | Marokko, Agadir

Ahhhhhh waar moet ik beginnen!
Ik ga het proberen,vanmorgen vertrokken uit de omgeving Essaouria.
En direct al bij het verlaten van de camping zag ik hele kuddes geiten .
En het leuke is die gasten klimmen overal in en op dus ook in de Argaan bomen.
En hoe dat kan? Die argaan noten bomen zijn nog erger dan cactussen.
Ik kon mijn crockies niet eens dragen op de camping want de dorre takjes die afgevallen zijn steken dwars door je zolen en de zijkanten.
Heb me een paar keer behoorlijk geprikt.
Dus rest van de tijd op mijn stevige wandelschoenen gelopen,zeer charmant.gezellige driekwart broek met strikjes toen het nog warmer werd mijn gezellige batik jurk die wel zeker 30 jaar oud is.maar doet het nog steeds goed.tot nu dan met die lompe jongens eronder.maar een kniesoor die daar op let.terug naar de geiten het is zo een komisch gezicht die bomen vol met geiten heb een foto gemaakt maar weet nog niet of die gelukt is.
We moesten vandaag naar richting Agadir.
Er waren verschillende routes mogelijk.ik heb eerst een heel eind langs de zee gereden prachtige weg en het was de a 1 geen peage maar wel hoofd route dus die ligt er hier redelijk bij. "Jullie hebben de eerder gaten en kuilen routes gelezen" op zo een hoofd ader loopt dus ook een buslijn en natuurlijk onze eerder beschreven grand" oude lijken" mercedes taxi's.
Ik wilde juist vandaag gaan uitleggen hoe een enorm eind mensen wel niet moeten lopen van uit de dorpen in de wijde omgeving ,om bij het vervoer te komen want zowel taxi's als bussen rijden natuurlijk alleen daar.
De rest van de wegen zijn dus echt gewoon paden zonder bestrating zand of stenen en keien vol gaten en kuilen .en vandaag zondag was het echt topdrukte later zag ik waarom de iets grotere plaatsen hebben dan Souk ,markt,en wat schets mijn verbazing hele hordes ezeltjes bijelkaar.eerst dacht ik zou het ezel markt zijn maar nee ze stonden alleen natuurlijk touw om de poot zodat ze niet te ver weg konden.wat bleek bij elke bus stop stonden er hordes ezels. Deze prachtige dieren met hun komische koppie hadden hun wat beter gesitueerde baasjes naar de buslijn vervoerd.ook heb ik er vandaag heel wat voor de ploeg gezien had ik niet eerder gezien ook niet in Turkije. En dan die markten het blijft zo een machtig kleurrijk , rommelig , geurig soms stinkend maar bovenal chaotisch gebeuren.
Als je zo een plaats met souk inrijdt trap maar op je rem en ga er stapvoets laverend door heen.
Alles en iedereen steekt zo maar over en als ze in de gaten hebben dat je buitenlander bent en dan ook nog vrouw ,krijg je een brede vaak fietsenrek achtige lach een buiging van het hoofd . Hand op het hart of duim omhoog.ik voel me vaak net de Koningin van Lombardije.en dat gevoel heb ik al vanaf het moment dat ik van de boot kwam.
Ahhhwel op een gegeven moment moest ik de 1 verlaten mijn keuze was de route naar de cascade de Immouzzer en de Paradise Valley.
En ja dat is haast niet te beschrijven.ADEMBENEMEND MOOI. Heb ook vandaag heel wat blonde eekhoorns die op squirrels lijken met hun gestreepte jasjes maar het formaat eekhoorn gezien. Moet niet vergeten later even te googelen en kijken of ik uit kan vogelen hoe die beesten hier heten.ik heb nog heel lang bij een partij rotsen waar er eentje inschoot staan wachten met camera in de aanslag,maar de rakker had me denk ik door,jammer.dus geen foto. Ik heb eigenlijk een soort route gehad wat je steen woestijn en bergachtig zou kunnen noemen. Maar wat er dan gebeurt ineens rijdt je een Oase in met heel veel palmbomen en daar wonen dan natuurlijk ook de mensen echt prachtig.
Ook staan er altijd wel een dotje kinderen te zwaaien.
Ik heb steeds op de bijrijders stoel een zak met lolly's en zacht snoep voor de hele kleintjes liggen .als het even kan stop ik en geef die kinderen wat zij maar ook hun ouders glunderen,heerlijk.
Vandaag had ik een heel klein moppie jaar of 4 type Roosmarijn kleur Sophie. Ze straalde met haar lolly. Papa ook , maar vroeg, heeft U soms kleurpotloden bij U. En kijk Bianca ik ben niet voor niets op het laatst nog bij de action geweest he.jemig wat heb ik die vader en dat kind blij kunnen maken met een rijtje kleur potloden en een schrift.en leuk er kwam een cameon aan met een stel grote kerels erin die zagen wat er gebeurde. Al die grote beren hand op het hart koppie gebogen Choucran lala. Nee het was voor mij choukran dat ik gelukkig die handel bij me heb en rijkdom dat ik het kan doen. Zo Amen.....in mijn geval.
En toen kwam ik op de Paradise valley road..........
Marian Roest weet je nog dat ik samen met jou en Joyce naar de cayon de chelly ben gereden? We kwamen in een prachtige vallei bij de Hopi indianen we hebben daar iets gedronken en dat museum bezocht.
Die sfeer nu dat heb ik vandaag gezien in de paradise valley. Prachtig een rivier met zo nu en dan een poel waar gezinnen lekker hun vrije dag door brengen kinderen die in hun onder broekje in het water spelen.mama' hoofddoek op maar wel zwempak aan om met de kinderen te spelen. Heel veel palm bomen , bloeiende bougan villea. Oleanders ,brem Rood paars en wit. Kinderen met een bamboo vishengel. Vuurtjes waar op gekookt wordt wat moet ik nog meer vertellen.ja unpaved road dus kalm aan hobbel de bobbel geen probleem.aahhhhh wat kan het leven toch heerlijk zijn.een canyon zo prachtig beetje Zion national park gevoel John Marian Valentijn Mirella jullie weten wat ik bedoel.
Ahh well aan alles komt een eind op naar de opgegeven coordinaten voor de camping die we vandaag aan zouden doen.
En ja daar kreeg die dag met een gouden rand een zilveren rand.
HET IS BEGIN FEBRUARI!!! De camping is in oktober vastgelegd jullie voelen de bui al hangen.camping overboekt geen plaats voor 10 equipes.
Dus ff afwachten er zijn er een paar oppad voor een andere camping.
En nu zit ik dus dit verhaal te tikken vanuit zoals de anderen het noemen betondorp. Iets verder van Agadir af. We staan met zijn allen op een soort parkeer terrein van de camping.geen probleem we hebben allen stroom de douches en toiletten zijn ff lopen maar zien er schoon en netjes uit.
En ik ben op mijn fietsje met een paar minuten aan zee.
Hoe ik in Agadir kom om dat te bezoeken horen jullie in een volgend verslag.
Liefs van een rijk en dan dankbaar mensenkind dat geniet maar ook heel blij is dat de wieg van onze kinderen en kleinkinderen niet in Afrika stond.ondanks dat het prachtig is.xxxxxxxx
Beslama.

  • 05 Februari 2017 - 23:34

    Hennie:

    Hai lieve Bernadette, oftewel koningin van Lombardije, wat heb je toch weer een boel boeiende verslagen neergepend! meid, elke keer weer heerlijk om te lezen. Sorry dat ik nu pas reageer, ik moest effe tussendoor aan mijn enkel geopereerd worden. Ik heb al jaren last, sportblessures waren de boosdoeners eigenlijk. Beetje Manke Nelis nu, maar wordt alleen maar beter. Dus geen gezeik, iedereen rijk:) Jij gaat weer lekker na je snotperiode, geiten, charmante schoenen, batik jurkje, tanga, kleurrijke markten, ontzettend mooie landschappen, noem maar op, komen weer voorbij! Je schrijft zo lekker meis, ga zo door. Het is een feest om te lezen hoezeer je geniet, wij genieten met je mee in dit duffe Holland:) En kinders van Bernadette en Gerard, wat een heerlijke (schoon)moeder hebben jullie toch! Ongelooflijk, uniek gevalletje, iemand om trots op te zijn, maar dat zijn jullie allang natuurlijk!!!
    Tot snel weer, ik kijk uit naar je volgende mooie dagen.
    Liefs
    Hennie

  • 07 Februari 2017 - 14:02

    Gerda:

    Hallo lieve vriendin, die zich de Koningin van Lombardije noemt, fijn dat je je zo voelt .
    Wij voelen ons dat ook in jou huis waar we momenteel huizen.
    Zo lief van je dat dat mogelijk is.
    Geniet van alle mooie dingen wij genieten mee via je mooie verhalen.
    lieve groeten Bas & Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bernadette

Actief sinds 12 Feb. 2014
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 143132

Voorgaande reizen:

26 December 2017 - 31 Maart 2017

Marokko 2017

24 Februari 2014 - 14 Juni 2014

Voorjaar 2014

Landen bezocht: