Marokko 2017 reis - Reisverslag uit Mohammedia, Marokko van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu Marokko 2017 reis - Reisverslag uit Mohammedia, Marokko van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu

Marokko 2017 reis

Door: Camperendoppad

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

26 Januari 2017 | Marokko, Mohammedia

Vandaag de route van Moulay Idriss naar Mohammedia.
Mohammedia ligt aan zee tussen Rabat en Casablanca.
Was een rit van ongeveer 250 kilometer.
Eitje toch?
Ware het niet dat ik natuurlijk alles wil zien wat ik tegenkom onderweg.
Dus.... was best wel op tijd vertrokken tegen negen uur maar ik had het weer voor elkaar ,was weer het laatste binnen.
Dit keer gelukkig nog wel bij daglicht.
Jemig het is ook zo moeilijk om door te gaan terwijl er onderweg zoveel te beleven valt,hé Gerda weet je nog bij Paula van Alphen.... zij had er zelfs een liedje van gemaakt voor de schellebellen.
Bernadetje was te laat zag op straat mooie dingen enz.
Goed ,tot aan Khemiset op aanraden toch maar Peage gepakt de andere weg die ik had willen nemen zou er net zo bijliggen als de route vanaf Asilah. Dus vol gaten en kuilen en grote stukken geen asfalt te bekennen.
Jammer maar wil toch proberen mijn campertje heel te houden.
Dus bij Khemiset van de snelweg af en natuurlijk toch even de plaats in ff de sfeer proeven.En ja hoor raak ...een geweldige Souk.( markt)
Parkeerplek gezocht en op de soek aan ,hoopte groente te scoren.
Dat is zeker gelukt maar de soek zelf, wat een modder zooi en allemaal kleden erboven.
Dus het was er aardig schemerig.
Wel had ik me van te voren laten informeren of er niet op deze lokatie geslacht werd( dat gebeurt hier namelijk heel veel en overal,was ook in Jordanië en Egypte)
Nee was me verzekerd ,gelukkig spreken heel veel Marokkanen Frans handig.
En dan duik je die oosterse drukte in heerlijk de geuren en kleuren lekker fruit groente prachtige punt paprika's op prei na had ik Alles wat ik wilde.
O en ook nog tien eitjes. 21 Dirham armer met mijn arm vol groente en fruit weer op de camper aan. Toen toch ook nog maar even een kop koffie gedronken op een terras a6 Dirham .
Ook altijd leuk want er zijn natuurlijk heel wat migranten dus je wordt steevast aangesproken.Maar dat had ik geloof ik in een eerder verslag al verteld.
Nu ook en het werd nog even gezellig. Een meneer ging zelfs zijn vrouw nog even ophalen want dat zou ze prachtig vinden nog even NL te kunnen spreken.
En ja hoor Llala Saida begroeten me met een vette omhelzing zo lief.
Ik moest toch echt van hun nog een muntthee nemen maar dat heb ik ze gelukkig uit het hoofd kunnen praten.zie je het gebeuren op die sterke koffie dan nog die mierzoete muntthee gevolgen hoef niet uit te leggen.
Ik heb nog even een griebel vehaaltje over gister.
Ik zat met wat groep genoten een kop koffie te drinken op het plein.
Komt een klein vrachtwagentje waar afleveren voor het restaurant.
Een klein mannetje in......jalabella( zo heten die jassen met kabouter muts dus) doet een groot stuk vuilniszak over zijn hoofd en plant 2 net geslachte koeien koppen op zijn hoofd en nek hij hield ze vast aan de hoorns.
Het bloed droop er van af ( rest van de details laat ik maar even) en dat ging dus tot 6 keer toe op en neer.en alleen de koppen hé. Dus 12 van die grote dingen.
Dat restaurant schijnt fantastische tadjine maaltijden te maken.
Echt beroemd en erg lekker.....!!!
Wij gaan met een aantal straks hier op de camping eten ,"ook Tadjine uitgezocht"
Maar wel even heel duidelijk gevraagd of het gerecht wat ik besteld heb niet van kopvlees gemaakt is.
Nee dat deden ze hier niet het was van schouder en dij.echt waar!!!
Maar llalla wat U beschrijft is wel heel erg goed hoor.ooooohhhhhhhh hemel ik moet er niet aan denken.ok genoeg anders kunnen jullie niet slapen straks.
En nog even heel snel want ik zie dat het alweer een giga verhaal wordt, prachtige rit door machtige natuur gehad eerst heel lieflijk glooiende groene bergen,daarna beetje centraal massief achtig echt schitterend en dan het enorme contrast in de plaatsjes.
Waar het in onze ogen gewoon chaos en armoe is maar ik blijf het zeggen wel heel kleurrijk en al die karren ,ezeltje,soort tuktuks die met stoffen en franje versierd zijn.heerlijk.
En nu beeldige camping aan zee in een heel leuk plaatsje.
Vanuit hier ga ik met de trein Rabat en Casablanca doen dat horen jullie ook wel weer.
En heb inmiddels begrepen dat onze Sylvester wat foto's bij de verslagen heeft gezet.
Ik ga morgen denk ik naar Rabat op Gerard zijn verjaardag en anders de dag erna op Richard zijn verjaardag. Bij deze vast van harte Zusje ik zal proberen te face timen met je overmorgen.
Voor nu liefs en ik meld me weer.

  • 26 Januari 2017 - 22:26

    Gerda:

    Hallo lieverd,

    Maak er een fijne dag van met Gerard zijn verjaardag ,
    Zoals altijd denk ik deze dag speciaal aan jou en hem.
    Ik heb contact met Silvester gehad, dank je wel.

    Liefs Bas en Gerda

  • 27 Januari 2017 - 23:40

    Hennie:

    Hai scheet,
    wat ga je lekker!
    Had al eerder willen reageren, kwam er even niet van.
    Wat een kleurrijk verslag, ik mis de foto's niet hoor, je brengt het met veel enthousiasme en vol info waardoor je al een heleboel voor je ziet.
    Vooral weer verder genieten en verder schrijven als je er tijd voor vindt, geweldig.
    En we hebben geproost op jullie, op Gerard en op jou natuurlijk!
    liefs
    Hennie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bernadette

Actief sinds 12 Feb. 2014
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 143134

Voorgaande reizen:

26 December 2017 - 31 Maart 2017

Marokko 2017

24 Februari 2014 - 14 Juni 2014

Voorjaar 2014

Landen bezocht: