Marokko reis2017 - Reisverslag uit Brezina, Algerije van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu Marokko reis2017 - Reisverslag uit Brezina, Algerije van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu

Marokko reis2017

Door: Camperendoppad

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

23 Januari 2017 | Algerije, Brezina

Goede morgen jullie allen.
Vandaag gaat de rit van Asilah naar Moulay Iddris.We komen ook langs Volubilis dat zijn overblijfselen uit de Romeinse tijd van 250 jaar na Christus.
En de stad Meknes is dan ook in de omgeving.
Zo gister een machtige dag gehad ben op de fiets Asilah gaan bezichtigen.
Prachtig je waant je gewoon minimaal een eeuw terug.
Die prachtige ommuurde stad met zijn nauwe straatjes,witte huizen met blauwe luiken rasters enz.
Het wordt echt al een sprookje uit duizend en een nacht beeld.
Maar natuurlijk ook de armmoedigheid.
Even een voorbeeld tussendoor,gister tegen de avond vanaf de camping heb ik een strand en duin wandeling gemaakt.
En dan zie je in de duinen de meest bijzonder bouwsels van karton ,steen,palmbladeren,en alles waar je maar een shelter kut maken.
De duinen langs het strand zijn druk bewoont,zielig?nee ik denk het niet.de mensen hebben " een dak" boven hun hoofd.fijn dat het hier nog mag.in NL als je op straat komt dan sta je ook echt op straat.iets bouwen in bos duin of waar dan ook vergeet het maar.toch?
Maar bovenal vindt ik het prachtig de mensen in hun traditionele kleding ,ezeltjes bepakt en bezakt hand karren,paardje en wagens afgeladen met groente fruit enz. En het straatleven viert hier hoogtij heerlijk.
Lieve mensen ik ga mijn blokken onder de wielen vandaan halen,stroom draad oprollen en weer camperend oppad.heb er zin in. Het is maar 220 km maar ja denk dat met alles wat je tegenkomt het wel eind van de middag zal zijn voor ik binnenloop.
Liefs en jullie ook een fijne dag.

• 23 Januari 2017 - 12:28

Gerda:

Hallo Bernadette,

vandaag jouw verslag gelezen en op foto's gedrukt daar zag ik 4 foto's.
    foto 1 met op de voorgrond een fiets
    foto 2 binnenplaats je
    foto 3 ondergaande zon door bomen
    foto 4 de zee
    voor je terug bent zullen we best meer mooie foto's van je zien
    veel liefs
    Bas & Gerda

• 24 Januari 2017 - 14:51

Wijnie:

Hoi Bernadette,

Heerlijk zo beeldend als jij schrijft, alsof je er een beetje bij bent.
    Het weer ben ik ook wel een beetje jaloers op, het is hier koud en mistig.
    geniet er maar van.
    liefs,