Oppad naar Marokko - Reisverslag uit Cáceres, Spanje van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu Oppad naar Marokko - Reisverslag uit Cáceres, Spanje van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu

Oppad naar Marokko

Door: Bernadette

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

28 December 2016 | Spanje, Cáceres

Omdat de verslagen in de oude reis stonden, plaats ik ze bij dezen in de juiste :-)

28 december 2016

Daar ben ik dan,even verslag doen van de twee eerste reisdagen.
Gistermorgen 2 e Kerstdag vroeg vertrokken.
Alles liep op rolletjes tot Parijs.
Ik kan me niet heugen ooit zo veel stil gestaan te hebben is die prachtige stad.en jammer genoeg kan ik nu ook niet meer zeggen.....Parijs ach daar kachel je zo doorheen soms een beetje langzaam rijden maar het is nog altijd sneller als die hele omweg.Flinke deuk in mijn imago hoor.
Leek wel of half Europa op pad was naar de wintersport en de rest de camperaars net als ik naar het zuiden.
Het bleef druk tot omgeving Orleans.
Ben tenslotte nog redelijk op tijd beland op de camperplaats in Meung sur Loire. Prachtig stadje met een mooie Kerk en prachtig kasteel.
Tot aan Parijs slecht weer gehad en veel wind. Maar na Parijs klaarde het op het werd mooi helder dus heel veel sterren.en ja dat betekende vanmorgen dus flink krabben op de ruiten.
Wel weer vroeg vertrokken want na Parijs wil ik in principe geen Page meer rijden. De route via Chateauroux Issodun Bordeaux bevalt me prima .ik geniet van die heerlijke Charente,Cognac enz enz enz streek .
Dat resulteerde vanmorgen in een maan opkomst zo prachtig.het cikkeltje knal oranje en de schaduw van de aarde was zo goed te zien.
Heb nog geprobeerd een foto te maken maar dat was toch niet te zien.
Met een fantastische nieuwe camera die ik van de kinderen heb gekregen lukte het jammer genoeg ook even niet.
Ik ben nu eenmaal niet de meest slimme met dat soort dingen.
Het weer werd onderweg steeds mooier,even een kleine depressie net na Bordeaux waarvan ik dacht dat is jammer.
We weten immers dat het weer aangemaakt wordt in en om de golf van Bisquaie maar dat was alleen maar even een plaagstootje.
Toen ik aan de kust kwam in de omgeving Bayonne Biaritz stonden de temperatuurmeters al rond de 20 en in St Jean de Luz zelfs 23o in de zon.
En dat bleek te kloppen.
Op mijn deur Zit een meter en toen ik die even open had staan in het zonnetje was het ook idd 23o.
En hier ben ik dus aan de voet van de Pyreneeën prachtig weer en echt behoorlijk wat campers.
En op het moment dat ik dit schrijf rond vijf uur loopt de een na de ander binnen.en ja natuurlijk allemaal grijze golf net als ik.gezellig.
Ik ga proberen dit te plaatsen en tevens kijken of ik er wat foto's bij krijg.
Voor nu alle goeds en liefs. Tot ???? Wifi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bernadette

Actief sinds 12 Feb. 2014
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 143129

Voorgaande reizen:

26 December 2017 - 31 Maart 2017

Marokko 2017

24 Februari 2014 - 14 Juni 2014

Voorjaar 2014

Landen bezocht: