Toch nog even - Reisverslag uit Tirana, Albanië van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu Toch nog even - Reisverslag uit Tirana, Albanië van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu

Toch nog even

Door: Bernadette

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

17 April 2014 | Albanië, Tirana

Vanmorgen weer vroeg vertrokken ,na een prima nachtje slapen.
Was niet de enige op die parkeer plaats van dat restaurant.
Er waren vrachtwagens en busjes genoeg,een van de trucks waar ik s amen mee in de sneeuw vast zat was er ook.hij kwam nog bedanken voor de koffie.
Hij had mijn camper zien staan .En nu moest ik toch echt even wat foto's bekijken van zijn vrouw en kinderen zo trots ,negen waren het er.
En ja allen op rij gefotografeerd in zondags pak van groot naar klein.
Heerlijk zo,n vent hij glom bij het tonen van zijn rijkdom.

Albanië is mooi maar ook heel erg arm,het gaat er slecht begreep ik van de ober in het restaurant .
Hij sprak prima Engels ,studeerde nog en nu in de paasvakantie wat bij verdienen.
Heel veel gesloten bedrijven en zaken.

Waar ik wel weer van genoot.
De vele mannen op hun ezels ,ook weer veel paardjes met een kleinwagentje erachter ,wagen vol met gras of wat dan ook en daar bovenop in hurkzit of zelfs staand de voerman.
Natuurlijk snap ik dat deze mensen zich liever een tractor zouden rijden, maar ach ik vind het een lust om naar te kijken.

Ook de ouderwetse hooimeiden zie je nog veel en hooien word nog met de hand gedaan met de zeis.

Ok ,weer verder over de trip naar en door Montenegro .
Het land mag echt zo heten prachtig die zwarte bergen.
Maar ook heel groen.
Geen arm land wat een contrast met Albanië .
Prachtige natuur en heerlijke holwegen om te rijden.
In de bergen haast eenbaans,maar spiegels in en rustig aan lukt het prima als je een tegenligger hebt.
Ook weer een prachtige kustweg.
Heel veel kloosters kom je tegen en zelfs een zeker Stefanos klooster alla Mont San Michelle.
Als ik hier naar de zee loop kan ik het zien liggen.
En dat brengt me op de plek waar ik ben.
Het plaatsje heet Budva en daar zag ik van de weg af een camping.
Open dus fijn,ben ook meteen gestopt.
En deze mazzelkont heeft dus vanavond in een heel klein Grieks Otterdocks kerkje.
Boven op een heuvel aan het strand de wittedonderdag viering.
Het is maar een kilometer lopen van af de camping.
Ook mijn tv werkt dus dat wordt ook nog de Matheus vanavond.
Kijk OLH is met zijn slonsjes hè,ben ik blij dat ik er een van ben.

Montenegro prachtig,.... en ik ga toch een beetje denken ,....misschien hebben ze gelijk en is het verderop in wat nu Kroatië is echt zo prachtig.

O vergeet ik nog bijna te vertellen.
Vanochtend bij de douane was ik aan de beurt.
Hele camper ging op zijn kop ik moest boven een smeer put rijden.
4!!!!! Ja echt 4 man in de camper zie je het voor je in mijn kleine campertje.
Alles overhoop ,bed werd opengetrokken, badkamer alle handdoeken uit het kastje.ook de andere kasten overhoop.
Schuurtje via het bed.en maar kloppen op het plafond .
Op een gegeven moment kwam er een Douanier die Engels sprak en zij.
Het is natuurlijk vreemd dat U alleen reist.dus denken ze dat U iets verbergt
Maar nu ik het zo zie bent u echt op reis.
Alles met elkaar duurde het nog wel een half uurtje voor ik mijn paspoort en auto papieren terug had.
En Montenegro binnen kon gaan.
Ook weer beleefd.

Jullie horen het wel weer.
Liefs Bernadette .

  • 19 April 2014 - 14:13

    Chantal:

    Hoi mam, je bent al weer Bijna thuis maar het is me eindelijk gelukt de blog te vinden! Ik moet wel aan je denken dat je inderdaad echt op reis bent, backpacken voor bejaarden (ik bedoel het goed haha). Ik stuur je zo nog wel even een sms'je. XXX chantal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Albanië, Tirana

Voorjaar 2014

Op pad met de camper

Recente Reisverslagen:

28 December 2016

Oppad naar Marokko

27 December 2016

Oppad naar Marokko

05 December 2016

Marokko

10 Februari 2015

anuleren

09 Februari 2015

op pad naar Marokko
Bernadette

Actief sinds 12 Feb. 2014
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 143214

Voorgaande reizen:

26 December 2017 - 31 Maart 2017

Marokko 2017

24 Februari 2014 - 14 Juni 2014

Voorjaar 2014

Landen bezocht: