Oppad naar Marokko - Reisverslag uit Cáceres, Spanje van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu Oppad naar Marokko - Reisverslag uit Cáceres, Spanje van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu

Oppad naar Marokko

Door: Camperendoppad

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

28 December 2016 | Spanje, Cáceres

28 -12-2016 woensdagmorgen.

Na een lekkere douche en mijn uitgeperste sinaasappeltjes toch besloten vandaag door te gaan naar Spanje.
Voor een rit van 681 km.
Je rijdt eerst nog een aardig stuk langs de zee op San Sebastien aan.
Bij de Frans Spaanse grens was het even grimmig een heuse fuik.
Zowel de Franse Gendarme National als de Spaanse quardia stonden op rij met
Geschut( ik weet nooit welk schiettuig ze tonen geweer of Uzi of wat dan ook) in de aanslag.en echt auto voor auto wordt doorgelaten.
Ze kijken of ze je er uit moeten pikken.
Tussen Belgie en Frankrijk was er trouwens ook al een fuik maar daar stond maar twee man. En geen schiettuig gezien.
Ik mocht zomaar gelijk door ,dat is dus even anders als in het oostblok ,
"Zie mijn verslag Turkije" waar werkelijk alles op zijn kop werd gezet.
Vrouwen alleen dat klopt daar niet.
Gelukkig zien ze die hier meer.
Wat is dat Baskenland toch prachtig zowel de Franse als de Spaanse kant.
Een genot om door te rijden.En ook hier weer de Mimosa af en toe in bloei en de rest staat op barsten .
Dieper de Pyreneeën in werd het killer en soms ook heel mistig,je rijd dan echt door de wolken.
Het leuke is ,als je maar hoog genoeg komt dan zit je weer in de zon en dan kon ook gelijk het raam weer omlaag .
Voor de rest van de dag gewoon prachtig weer gehad,steeds met raam open kunnen rijden.na Salamanca zie je al van ver de sneeuw op de bergen liggen ,maar de natuur hier loopt toch wel heel erg achter en voor als bij ons.vele bomen en struiken hebben nog blad in herfst kleuren. Daar in tegen staat sommige brem al in bloei.
De vele ooievaars nesten die je op palen en lichtmasten ziet zijn nog niet bevolkt maar ze stoeien al wel dapper in de lucht.Ook is het in dit gebied altijd heel makkelijk roofvogels spotten.vooral de rode wouw doet het heel goed in dit gebied.
Ik heb genoten van de prachtige uitgestrekte olijf gaarden,en zo leuk de olijfbomen zijn hier nog heel hoog de boeren hebben er dus van alles onder lopen koeien ,schapen ,ezels, maar de allerleukste vind ik dus de kleine soort donkere varkens.kleur van zwijn .heerlijk om te zien..
En nu ben ik op een camping beland in de plaats Cáceres,.die op de wereld erfgoed lijst van Unesco staat.
Die ga ik dus morgen wel even bezoeken.
Nog even dit ik heb een plekje met eigen sanitair gebouwtje hoe luxe wil je het hebben.
Ziet er geweldig uit en dat met de acsi kaart voor € 17. Doe maar duur.
Leuk ook de eerste reacties te lezen dank jullie Dames,Henny,Tonny,Wijnime ,Gerda,Diana enz.en dat terwijl er nog niet zo heel veel te melden valt.
Maar ik houd jullie op de hoogte van wat komt.
Zou toch echt leuk zijn als het me lukt wat foto's te plaatsen.
Als het kwartje niet wil vallen ga ik daar Sylvester wel weer voor vragen maar nu nog even niet.
Tot.......jullie zien het vanzelf.

ii

  • 29 December 2016 - 09:09

    Gerda:

    Hoi hoi, ik geniet met je mee van je verslag
    en ben ook een beetje jaloers vanwege de temperaturen zou goed voor mijn lijf zijn.

    liefs

  • 29 December 2016 - 13:08

    Ada Van Hal:

    Hoi Bernadette,

    gisteren even ge face timed. Lekker dat dat kan. Ik geniet van je verslag. Geniet maar lekker!

  • 30 December 2016 - 00:10

    Hennie :

    Hee kilometervreter, hai Bernadette.
    Wat leuk om te lezen, je kunt het heel kleurrijk omschrijven, ik zie de bloeiende mimosa voor me.
    En nog veel meer, van wat je vertelt....
    Wat gaaf zeg, ook wat spannend, als je daar bij de grens dat grove geschut ziet verschijnen.
    Maar altijd blijven lachen, ook als het niet leuk is en zie. je bent er niet uitgepikt, toen auto voor auto werd doorgelaten. Je hebt je mannetje gestaan. Toppie.
    Ik ben benieuwd naar je verdere verslagen, heel fijn om te lezen, geniet er van, he meis.
    Carpe diem en tot ...... we gaan het weer lezen lfs xxxx

  • 31 December 2016 - 23:23

    Hennie:

    Lieve Bernadette,
    een heel goed uiteinde voor jou, alle geluk van de wereld en alle liefs en alle gezondheid voor jou voor 2017 en heel veel goede kilometers nog te gaan en heel veel reisplezier in het nieuwe jaar 2017 en heel veel genietmomenten!
    lieve groeten Hennie!

  • 01 Januari 2017 - 09:36

    Wijnie:

    Lieve Bernadette,

    Ik wens je alle goeds voor 2017 en wens je verder een hele goede reis.

    Liefs,Wijnie.

  • 12 Januari 2017 - 22:25

    Sjaak En Wilma:

    Hallo Bernadette,

    Wij hopen dat de reis nog steeds voorspoedig gaat, en vooral het gezelschap erg leuk is.
    Wij volgen je op de voet en lezen met plezier jouw belevenissen.
    Voor ons gaat de voorbereiding ook voorspoedig, we hebben alles voor onze reis op orde.
    Zijn woensdag bij het consulaat in Amsterdam geweest en hebben de visum's gekregen.
    Dus alles is nu definitief, maar we zien jou nog voor wij gaan vertrekken. Geniet van de reis en schrijf nog veel mooie verhalen.

    Grtjs en knffl van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Cáceres

Voorjaar 2014

Op pad met de camper

Recente Reisverslagen:

28 December 2016

Oppad naar Marokko

27 December 2016

Oppad naar Marokko

05 December 2016

Marokko

10 Februari 2015

anuleren

09 Februari 2015

op pad naar Marokko
Bernadette

Actief sinds 12 Feb. 2014
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 143181

Voorgaande reizen:

26 December 2017 - 31 Maart 2017

Marokko 2017

24 Februari 2014 - 14 Juni 2014

Voorjaar 2014

Landen bezocht: