Ancona - Reisverslag uit Ancona, Italië van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu Ancona - Reisverslag uit Ancona, Italië van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu

Ancona

Door: Bernadette

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

27 Februari 2014 | Italië, Ancona

Als alles lukt morgen de oversteek naar Griekenland.
Het weer is even wat minder dus toch maar besloten naar Ancona te rijden .
Gister een heerlijke dag gehad im Rimini,ben geen stadsmens maar zo in de winter met alleen de eigen bevolking.
En dan die geweldige Romaanse historische gebouwen poorten enz ik bleef lopen.
In de middag begon het wat te betrekken dus toen maar langzaam op de haven aan,waar ik een prima camperplekje had.
Tijdens de rit naar Ancona toch wel wat Mimosa bomen in volle bloei gezien,spekkoper dat ik er ben.
En dan de rest wat hier al bloeit ....de magnolia ook amandel bomen en hele rijen prunus bomen,een waar lente feest.
Op het haven terrein aangekomen was het loket van Mionan Lines gesloten.
Schip was natuurlijk vol dus dan gaan zuiderlingen lekker een goeie dut doen denk ik.
Morgen weer een dag en dan hoop ik ook aan boord te zijn voor de overtocht vertrek ik dacht rond twee uur in de middag aankomst in Igoumenitsa om half negen zaterdag.
Heb net nog een lekker ommetje gemaakt op het haven terrein waar de vissers hun verse waar van af hun schip verkopen,leuk om een poosje bij te kijken.De restaurant houders die hun avond dis zo voordelig mogelijk bij elkaar scharrelen,geweldig dat heerlijke "drukke met veel gebaren en nog meer afkeurende blikken" gedoe.en dan een vette lach een klop op de schouder en ze zijn tot morgen weer elkaars beste maten.
Voor mij best heftig al die prachtige vissen mooie grote roggen en ach te veel om op te noemen,hoop maar dat alles verkocht en opgegeten wordt.dan heb ik er geen moeite mee.Nou alle volgers jullie horen het vervolg wel weer,of en wanneer ik weg kom.
Even nog een ding,alle zuiderlingen hier fietsen op hun HAKKEN!en allemaal te kleine fietsen Ferdinand en Alie hier moeten we fietsen halen!ze zien er net uit als onze leer fietsen.ook opstappen jawel !,,men zit en probeert met veel geslingerd weg te komen.wezullen maar niets meer zeggen genen kwestie denk ik.Buon Noche.

  • 27 Februari 2014 - 22:25

    Sjawi:

    Heerlijk om te lezen dat je zo geniet! Hopelijk wordt het weer beter in griekenland;heb een goede overtocht morgen, we volgen je op de voet! Groetjes van sjaak en wilma.

  • 28 Februari 2014 - 10:10

    Neeltje:




    Hoi Bernadet, wat fantastisch die trip van jou. Je snapt dat we al je avonturen bijhouden én bespreken bij een bakkie. Wees alert/voorzichtig, rij voorzichtig en het allerbelangrijkste....GENIET!!!!
    Een lieve groet van mij/ons
    Neeltje en Tonnie

    P.s. het is hier grijs en miezerig dus.....goed gedaan wijffie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Ancona

Voorjaar 2014

Op pad met de camper

Recente Reisverslagen:

28 December 2016

Oppad naar Marokko

27 December 2016

Oppad naar Marokko

05 December 2016

Marokko

10 Februari 2015

anuleren

09 Februari 2015

op pad naar Marokko
Bernadette

Actief sinds 12 Feb. 2014
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 143212

Voorgaande reizen:

26 December 2017 - 31 Maart 2017

Marokko 2017

24 Februari 2014 - 14 Juni 2014

Voorjaar 2014

Landen bezocht: