Maandag - Reisverslag uit Kalampáka, Griekenland van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu Maandag - Reisverslag uit Kalampáka, Griekenland van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu

Maandag

Door: Bernadette

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

03 Maart 2014 | Griekenland, Kalampáka

Maandag.

Gister zondag een fijn stuk kunnen wandelen,eerst langs de zee.
Waar zich allerlei prachtige poeltjes in de rotsen bevinden.
Er valt daar in ,altijd van alles te beleven..ik vind dat machtig om te zoeken naar krabbetjes visjes en alles wat zich daar maar probeert te verstoppen.
Aan land al veldjes vol met akelei, narcisjes, Spaanse margrieten in vele kleuren madeliefjes en ach te veel om op te noemen.
Prachtige vlinders vliegen er dartel op los.
Na een tijdje ben ik naar de weg geklommen,moet je wel een beetje mee uitkijken want niet alle stenen liggen vast.
Oké het is me gelukt de weg overgestoken en een bergpaadje ingeslagen.
Ook daar was er veel te veel te zien,vele soorten cactussen al in de knop,vetplanten sommige al in de bloei,tja dat schiet natuurlijk niet echt op.
Zit ik er mee echt niet ik heb genoten,toen de lucht begon te betrekken maar terug naar de camper.daar nog heerlijk buiten kunnen zitten.
Kortom een fijn dagje in een pracht omgeving.

Die sterren hemel die ik niet bij de overtocht had.
Ongelooflijk vannacht ....ik had mijn achter raam waar ik slaap open gelaten,om te kunnen kijken naar de golven.
Er wordt hier dus niet aan licht vervuiling gedaan.vannacht trok de hemel dus open ja en dan gebeurt het hè zo schitterend ik heb ademloos liggen kijken naar al dat stèren feest,waar je ook kijkt sterren van groot tot massaal opgehoopt.
Kon het niet laten om een poosje buiten te gaan staan, adembenemend !

Ik dacht dat belooft een mooie dag maar tegen half zes begon het te betrekken,
En niet zo een beetje ook de ochtend werd beheerst door hevige buien.
Het voordeel daarvan! Die golven zo prachtig onstuimig ,heb genoten.
En eind van de ochtend kon er al weer gewandeld worden.
Ze zijn hier bezig met de olijf oogst, grappig te zien wat men daar allemaal voor bedacht heeft om dat vele werk wat het is iets te vergemakkelijken.
De leukste net bij een boertje in de buurt die had volgens mij een elektrische gips mixer daar had die wat stukken bezem aangebonden ,het geheel met flink wat touw
Op een lange stok gebonden en zo ging hij door de takken van de olijf heen.
De stok ruste op een ladder want het geheel was natuurlijk veel te zwaar om op te houden(werkte nog ook)heerlijk!
Inmiddels regent het weer.
Ik denk dat ik er morgen maar weer een reisdag van maak,op naar de omgeving van de Meteora Kloosters in de buurt van Trikala,het binnenland in.
Ik verwacht een prachtige rit ,jullie zien het als ik weer wifi heb.
Liefs. Bernadette .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Kalampáka

Voorjaar 2014

Op pad met de camper

Recente Reisverslagen:

28 December 2016

Oppad naar Marokko

27 December 2016

Oppad naar Marokko

05 December 2016

Marokko

10 Februari 2015

anuleren

09 Februari 2015

op pad naar Marokko
Bernadette

Actief sinds 12 Feb. 2014
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 143157

Voorgaande reizen:

26 December 2017 - 31 Maart 2017

Marokko 2017

24 Februari 2014 - 14 Juni 2014

Voorjaar 2014

Landen bezocht: