Marokko 2017 - Reisverslag uit Taza, Marokko van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu Marokko 2017 - Reisverslag uit Taza, Marokko van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu

Marokko 2017

Door: Camperendoppad

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

17 Maart 2017 | Marokko, Taza

Daar gaan we dan versag van twee lange mooie reisdagen .
Van Fez via Taza naar Ouezzane.
Gister de rit eerst door het Tazekka NP. Opvallend dat alles veel groener word nu ik noordelijker kom.
Schitterende vergezichten veel kurk eiken ,wat zijn ze toch pachtig met hun wijn rode stam als ze nog niet zo lang geleden hun kurk hebben afgegeven. Wat eeuwen oude bomen gezien ,zie de foto's.
Wat mij deed mij eren over de heir bomen uit de oude saga's.
Niet zo moeilijk natuurlijk met die hele sfeer hier van een paar eeuwen terug.Vannacht geslapen op een camperplaats in Taza prachtige oude nog niet zo toeristische stad. Onder het waakzame ook van de Hermandad( marrokaanse Leger) .
Vanmorgen vertrokken oor een wat achteraf bleek zeer lange rit,
Oorzaak de zeer slechte wegen mijn hemel wat een kuilen gaten stenen keien en compleet weggeslagen stuuken waardoor er een karrespoor over bleef om te rijden.heb aardig wat schietgebedjes opgezegd om de boel heel te houden.
Was het het waard? Jjjaaaaaaaaa wederom.
Marokko gij zijt schitterend!!! Wat een onvoorstelbaar prachtige natuur.wel af en toe even slikken bij de bittere armoede die je ook hier tegen komt.
De kinderen die langs de kant van de weg lopen niet voor een paar kilometer maar voor heel vele kilometers. Er lopen dreumessen tussen van de grote van een 4 jarige. Vandaag herl veel ploegende mannen gezien achter hun Ezeltjes.
En prachtig veel witte rotsen dus ook hele nederzettingen van witte klei ,heb er een paar foto' s van kunnen msken.
Een overslag plaats.een kind en denk zijn vader kwam aan op een Ezel ze hadden groente. .... hier meest doperwten en selderij .. bij zich er stonden een paar busjes te wachten om het over te nemen.
Heb ook nog wat foto's van de karren paden naar de nederzettingen kunnen maken waar nog nooit een auto geweest is.en neem van mij aan die paden zijn er veel en daar lopen ook de kinderen overheen om thuis te komen.
Het was vandaag Vrijdag dus veel mannen in hun witte Djabelka om naar het vrijdag middag gebed te gaan in de moskee om drie uur. Vele vele kilometers lopen.
Je kunt het vergelijken met onze zondag morgen de belangrijkste dag voor vele om de Kerk gang te doen.
Wil jullie niet onthouden wat ik voelde bij al dit moois en indrukwekkends.
Dankbaar dat ik ogen heb gekregen die kijken kunnen. En mijn verwekker ben ik zeer dankbaar dat hij me heeft leren kijken met een hart dat bemint. En naar Hem toe....Ja Papa je schreef in mijn poésie album eens zul je deez woorden begrijpen lieve kind.
Envandaag viel opnieuw zoals al vele malen hiervoor weer het kwartje. Klaar!!!! Wat ben ik gezegend.
Fijn weekend en onze Spanje gangers goede reis naar huis en geniet .....want dat hebben we wel meegekregen he.
Beslama

  • 18 Maart 2017 - 20:30

    Gerda:

    Hè lieve vriendin wij zijn blij dat je dit avontuur goed overleefd hebt
    ( Die schiet gebedjes zul je niet voor niets hebben gedaan)
    Maar ik ben blij voor je dat je toch je hart of gevoel gevolgd bent
    En genoten hebt.
    Vandaag je directe onder buren ontmoet en ze vroegen wanneer je weer thuis kwam.
    Zij gaan deze week op weg naar Spanje zal wel gek zijn als jullie elkaar onderweg tegenkomen.
    Maar bij deze de groetjes van hun.
    Bij je buren rechts zijn ze aan het verbouwen dus je mist hier wat dat betreft niets.
    Maar wel dat je orchidee weer schitterend met 3 hele mooie bloemen en nog een aantal knoppen
    Op open springen.
    Geniet van je laatste dagen Marokko en een goede bootreis naar Spanje waar Patricia is.
    Lieve groetjes,
    Bas & Gerda

  • 21 Maart 2017 - 21:47

    Hennie:

    Hee lieve Bernadette,
    Ik had je de laatste paar dagen even niet meer gevolgd, maar jeetje, wat heb je inmiddels al weer een boel kilometers gevreten en wat heb je weer een boel gezien.
    Ik denk dat jij ogen tekort komt.
    Wat zitten er prachtige foto's bij.
    B.v. wat een mooie bloemen, die grote dingen, wat een pracht gevallen.
    En die ooievaars en die ezeltjes, dan die op elkaar gestapelde schapen. Arme schaapjes:)
    Ik ben benieuwd wat jij voor jezelf koopt daar, ik zag van die kaftans voorbij komen, mooie kleedjes, slofjes, tassen, aardewerk , hoedjes. Allemaal niet verkeerd. Ik denk niet dat je een illegale ezel mee neemt, hoewel er genoeg van zijn daar:) En een schaapje ook niet, shoarma genoeg hier:)
    Nou meissie, ik hoop dat je heel veel plezier samen met Patricia gaat hebben. Wat zullen jullie elkaar een boel te vertellen hebben. En dan ook nog Lourdes straks, dat is weer thuiskomen, he!
    Eerst weer heel veel lieve groeten van hier.
    Liefs
    Hennie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bernadette

Actief sinds 12 Feb. 2014
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 143145

Voorgaande reizen:

26 December 2017 - 31 Maart 2017

Marokko 2017

24 Februari 2014 - 14 Juni 2014

Voorjaar 2014

Landen bezocht: