Marokko reis 2017 - Reisverslag uit Tafraout, Marokko van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu Marokko reis 2017 - Reisverslag uit Tafraout, Marokko van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu

Marokko reis 2017

Door: Camperendoppad

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

17 Februari 2017 | Marokko, Tafraout

Morgen vertrekken we hier uit Een onvoorstelbaar prachtige omgeving een heerlijk stadje "Trafaoute" wie ooit Marokko aandoet dit is een must....
We zijn hier maandag aangekomen en gaan morgen zaterdag weer verder.
Het had hier voor mij nog wel een week mogen duren.
Als het goed is hebben jullie de fotos van mijn eerte dag trip buiten Tafraoute al gezien.naar die prachtige Georges ait Mansour. Waar ook die foto van die twee Opa's met hun pak luiers,die we een knuffel hadden gegeven bij stond. Wat hebben we die mannen een lol gedaan.
Woensdag einde van de dag ben ik toch naar de garage.....niet vlg onze begrippen... gereden die hier bekend staat als HET ADRES om je caravan of camper op te laten knappen.
Mijn achterbumper van mijn camper is altijd een probleemkind geweest.
Kunststof maar bij aankoop al barstjes ook nog lelijk verkleurd.mijn Broer heeft er al de nodige zorg aan besteed en zelf had ik hem al eens helemaal gespoten.maar inmiddels zag hij er weer bedroevend uit.
Dus gevraagd en ja het kon morgen middag komen om 3 uur. 1300 Dirham.€ 130 wat echt een spotprijs is.in NL al eens nagevraagd.€ 500 komt eerst.
Dus klaar.doe maar.
Het is wel een hele onderneming er staan overal campers die in de primer of kaal of beplakt met kranten zitten.en overal wordt er aan die dingen gewerkt gewoon op straat de parkeerplaats of in de garage .
De eigenaars van al die wagens zitten op hun eigen stoelen op de stoep.of in hun camper.er stonden Italianen die hun hele camper lieten spuiten.ze waren er al 5 dagen en sliepen ook in hun camper daar.mijn camper is vandaag Vrijdag afgelakt.was er om 10 uur en kon om Half 3 wegrijden.
Was wel boter gaar van het hangen maar had het niet willen missen.
Ik kan er wel een boek over schrijven hoe het er daar aan toegaat.echt lachen.hoop dat de foto's iets weergeven.sylvester zie jij ook kans die foto's die op je wolkje staan te plaatsen?
En dan ben ik ook donderdag morgen nog met de camper naar het Ameln dal gereden.en daar omhoog naar de hang woningen.de foto's zullen laten zien hoe smal en steil het was.
Ik heb op het laatst achteruit een 500 meter naar beneden gemoeten om te kunnen keren. De camper kon er niet meer tegenop zo steil.
Maar het was zo prachtig.
En vandaag om 4 uur afspraak in de Hamman van Trafaoute.
Traditionele hammam wat betekent geen luxe puur het schobben van je lijf dachten we.we waren met 8 dames en 5 heren.natuurlijk strikt gescheiden.
Er was ook geen luxe drie grote zaaltjes achter elkaar.
De laatste was het warmst.
Matje op de grond waar je op kon zitten en daar zaten we dan met zijn 8 en en er waren ook nog wat Marokkaanse dames klanten.
Dus 13 vrouwen in die zaal.
En op dat moment 3 dames die kwamen zepen en schrobben.
Daarna hop naar zaal 2 waar het iets koeler was.
En wat denk je we weden helemaal bedekt en ingewreven met amandel klei. Even intrekken en daar na een totale massage,en de botjes werden ook even flink op zijn plaats gezet. Toen nog afspoelen en haren wassen.
Wat hebben die vrouwen hard gewerkt.
En even na zessen stonden we met zijn allen weer buiten te glimmen.
Pure luxe!!!! Doe je dondertje goed want je zieltje woont erin hé .
En nu dus alles weer op orde brengen voor de rit van morgen.
Dichter op de Sahara aan.
Ik meld me weer.
Liefs voor jullie allen.
En Sylvester top dat album denk ik ,mag aannemen dat iedereen inmiddels die link van Sylvester geopend heeft en de foto's heeft gezien.
Dank je wel zonder jou zou er geen foto te zien zijn geweest.
Xxxxxxx

  • 17 Februari 2017 - 22:07

    Gerda:

    Oh heerlijk mens wat vertel je het weer geweldig , ik geniet ervan.
    Ja ook de foto's heb ik nu ontvangen en gezien

    lieve groeten vanuit Vaals
    van Bas & mij xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bernadette

Actief sinds 12 Feb. 2014
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 143133

Voorgaande reizen:

26 December 2017 - 31 Maart 2017

Marokko 2017

24 Februari 2014 - 14 Juni 2014

Voorjaar 2014

Landen bezocht: