Marokko reis 2017 - Reisverslag uit Icht, Marokko van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu Marokko reis 2017 - Reisverslag uit Icht, Marokko van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu

Marokko reis 2017

Door: Camperendoppad

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

10 Februari 2017 | Marokko, Icht

Een goede morgen of zoals het hier in Arabisch heet Seba el Kheir.
Maak vast even even een begin met het blog voor vandaag.
Zit te wachten voor mijn camper op de gids die ons mee gaat nemen voor een wandeling in de oase en de woestijn.
En mijn uitzicht ongelooflijk mooi.
Gister een prachtige dag gehad.na Agadir zoals eerder geschreven gewoon een enorme stad waar ik niet veel mee had.
Maar daar na !!!!! Net als de rit er naar toe wat een schoonheid in alle ruigte.
En dan langzaam aan kom je in het grote niets,op de woestijn aan.
Tot Sidi Ifni rijdt je nog langs de oceaan,wat natuurlijk ook beeldschone vergezichten geeft.
Daarna draai je af richting zuid Oost het binnenland in.
En ja daar gaan we weer .....wat is een groot deel van de wereld toch machtig mooi in al zijn ruigte. Heb al nomaden tenten gezien.
Heerlijk al die kleuren en ja weer heel wat kindertjes die dan staan te zwaaien. En dan kom je op deze camping heel klein denk dat er max 17 tenten ,campers of caravans kunnen staan.het is Touareg eigendom. Echt midden in de Oase.ik sta direct bij de poort dus mijn uitzicht is schitterend.gisteravond zaten er bij het kampvuur een aantal mannen heerlijk muziek te maken .wat een entourage prachtig.
Ik kom later terug ga zo eerst lopen.begreep 8 km dat moet toch lukken hé.was ik weer. Heb drie en een half uur gelopen. Vertrokken om 9 uur en we waren even over half een terug op de camping.vWilma en Sjaak mochten jullie ooit gaan. Bij deze de coordinaten van dit machtige plekje op aarde.in quel in na de Marjane= grote supermarkt, naar Asrir. Borden Ain Akhla volgen. N 28°56'26". W 9°55'59" camping heet Ain Nakhla.is een camping van Touareq heel vriendelijk eind van de camping traditionele tent daar gebeurt van alles aan social .thee,muziek, hangen op kussens enz.
Hoop dat het Sylvester lukt weer wat foto's te plaatsen dan krijgen jullie een idee.
Vanmorgen dus de woestijn in en rond de oase deze oase is enorm er huizen drie kleine dorpen aan. Alle huizen van leem gebouwd.wat een prachtig gebied. En we hadden een gids mee ( echt een voor jou BROERTJE) hij heeft geen drie woorden gesproken alleen de weg gewezen en dat 3 en een half uur lang.
En hij sprak wel degelijk Frans lachenhé maar we hadden aan het kijken genoeg.Er waren toch nog aardig wat herders en herderinnen oppad met hun geiten en schapen. We zagen ze van een afstand.Deze mensen trouwens alle mensen hier in Marokko willen niet graag op de foto.
Het is dan ook ronduit verboden te fotograferen.
Als ze al op de foto staan zul je geen gezicht zien ze slaan hun shawl helemaal voor hun gezicht.
En vanavond gaan we hier op de camping met een stel eten.
We konden kiezen uit Tajine geit of kameel of een koeskoes met kip.nu die laatste heb ik dan maar gekozen ik ben niet zo een dappere held in geiten en kamelen,weet je nog dat koppen verhaal

• 10 Februari 2017 - 16:14

Gerda:

Ja ik kan me het koppen verhaal nog herinneren.
    Maar op andere vlakken ben je heldhaftig genoeg.
    Hier is het weer een grijze grauwe sneeuwerige dag.
    Soest voelt aan of het -12 graden is brrrr.
    Dus lieverd geniet van de lekkere warmte.
    Bas&Gerda