Marokko reis 2017 - Reisverslag uit Guelmim, Marokko van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu Marokko reis 2017 - Reisverslag uit Guelmim, Marokko van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu

Marokko reis 2017

Door: Camperendoppad

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

08 Februari 2017 | Marokko, Guelmim

Salam allen die me volgen via het Blog.
Wederom eerst dank voor de reactie's.
Morgen gaan we omgeving Agadir verlaten en qua camping vindt ik dat helemaal niet erg.
Dit is een joekel van een overwintercamping. Snap echt niet hoe de mensen dat uithouden. Ja het weer is zalig ,het is kwart over twee en 25o in de schaduw. Het is met recht beton dorp en de sijsjes heide tegelijk.
Dit type publiek wat hier huist ben ik in Spanje nog niet tegengekomen.
Gerard zou zeggen wegwezen moppie hier horen wij niet tussen.
Een ding is zeker ze komen hier al jaar en dag ,kennen elkaar, klitten weer lekker bij elkaar.maar eerst s,morgens haren in de rollers soort hemdjurken ,korte broeken die niet korter kunnen, mannen ook en natuurlijk het vormeloze wijde interlokje.flinke bossen haar onder oksel laat het maar lekker natuurlijk blijven. Voor mij overheerst het gevoel achterbuurt van Nederland ,Frankrijk,Belgie!,Engeland en dat staat dan met bussen caravan of camper ,party tent als schuur met zijn allen als haringen in een ton. Eind van de middag wow al die bierbuikjes in hun blote bassie naar de jeux de Boole. En de vrouwen gezellig opgedirkt met een iets te strak en iets te kort jurkje permanentje netjes in de krul op het teras van het restaurant aan. Voor het ultieme bijkletsen en een sapje of cola'tje.ja tis Marokko hé alcohol zul je niet snel vinden.zal zo wat foto,s naar face sturen.
Goed klaar dit verhaal.
Morgen van Agadir, enorme minder interessante stad, wel raar hoor terwijl de nabije omgeving echt helemaal prachtig is.naar jawel woestijn.
We gaan naar camping Touareg, ommuurde camping in een oase in de woestijn.water is hier schaars.ook electra moet ekstra voor betaald worden.in de reisbescheiden staat......we zijn in de woestijn basis regels
Altijd water meenemen.niet op blote voeten buiten in de natuur.er zijn gifslangen die kruipen bij voorkeur onder steen of onder het zand.dus niet op een steen gaan zitten.schoenen mogen niet meer buiten blijven staan,ook niet op de camping en eerst controleren of er geen schorpioenen in zitten.de plaats waar we heengaan Tighmert.
Jullie merken wel of er nog een volgend verslag komt hahaha.
Maar eerlijk ik zal me aan de spelregels van de woestijn houden.
Dus dat wordt voorlopig geen slippertjes meer aan en broek in de sokken.
Ik kijk er naar uit.
Bep en Evert al in Benicassim? Hoop dat jullie net dat heerlijke weer hebben als ik hier heb trouwens al aardig wat keer gezwommen,wel fris maar zo lekker.
Beslama.xxxxxxxx

• 08 Februari 2017 - 20:50

Sjaak En Wilma:

Hallo Bernadette,

Wij hebben genoten van Jouw uitleg over de canyon de Chelly, ook wij weten wat je bedoeld. Hij staat bij ons voor de komen de reis ook weer op het programma. We zijn nu druk in alle documentatie een optimale route aan het plannen. De Kans dat wij na Jouw verhalen ook evens naar Marokko gaan is groter geworden.
    Blijf voorlopig nog lekker genieten van al het mooie wat het land en de natuur Jouw bieden op deze reis.
    Grtjs en zien je nog voor dat wij vertrekken.

Sjaak en Wilma

• 08 Februari 2017 - 21:18

Gerda:

Hallo Bernadette,weer een heerlijk verslag ik geniet met je mee.
    Vandaag van Renate en Renee voor Bas en mijn verjaardag een tablet gekregen.
    Zo fijn dan zijn we onderweg ook bereikbaar.
    En kan ik jou ook blijven volgen.
    Succes in de woestijn en veel liefs,
    Bas & Gerda

• 08 Februari 2017 - 22:39

Evert Brok:

Hallo zus hier dan even een reactie van je broer.
    Het zijn tot nu toe leuke leuke verslagen die je schrijft naar mijn idee iets te uitgebreid
    maar dat weet je wel Bep leest ze helemaal en geniet er van.
    Ja we zijn maandag in Benicassim aangekomen onderweg heel slecht weer gehad maar over de grens van Spanje was het ineens warmer en volop zon en we staan weer op ons bekende plekje,Marian en Richard komen misschien ook na de 20ste februari .
    Geniet maar lekker van je reis en je verslagen maar heb niet zoveel kommentaar op mensen
    die zich anders kleden en op een andere manier dan jij van hun vakantie genieten dat vond ik niet zo leuk om te lezen.
    Moest ik even kwijt veel liefs en xxxxxxxxxxxx
    Evert & Beppie