Even bij praten - Reisverslag uit Tirana, Albanië van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu Even bij praten - Reisverslag uit Tirana, Albanië van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu

Even bij praten

Door: Bernadette

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

16 April 2014 | Albanië, Tirana

Even een update.

Vanuit Albanië,nadat ik vandaag vast gezeten heb op een berg in de sneeuw.
Dat was in Macedonië en niet zo een beetje sneeuw.
Alle vrachtwagen stonden geschaard op de pas.vele auto's konden niet verder.
Ook mijn winterbanden konden me niet verder brengen.
Het was ook niet te geloven zo veel sneeuw er viel in een korte tijd.Al met al een paar uur ingesneeuwd geweest.


In Griekenland heb ik een paar heerlijke dagen gehad op de zelfde camping waar ik op de heenreis gestaan had.
Bij vertrek daar had ik gehoopt nog wat campings open te vinden rond Thessaloniki ,maar niets dus en je mag in Griekenland gewoon niet zomaar ergens staan om te slapen.
Op alle mooie plekjes staat ook gelijk een bord verboden te kamperen.

En aangezien ik over land en langs de Kroatische kust terug wil ,moest ik wel omhoog via Macedonië waar ik afgelopen nacht bij een klein winkeltje heb mogen staan.
En vanmorgen vroeg wakker werd met sneeuw op de ruiten.

Wel jammer ik had mezelf een witte donderdag goede vrijdag en Paaswake gedacht in een van de prachtige sfeervolle Otterdocks Byzantijnse kerken .
Maar ok de mens wikt. Zal wel zo moeten zijn.
En wie weet wat ik nog tegenkom .
Had vandaag al een witte woensdag om me even goed wakker te maken.

Heb net alle berichten van BUZA even bekeken en er zijn geen bijzonderheden aangaande Kroatië dus morgen gewoon weer verder.
En dan hopen dat er campings open zijn het zal zeker aan de kust wat vriendelijke weer zijn dan hier in de bergen.
Trouwens wel prachtige bergen en geweldige kleuren.
De Stad Tirana zal ik het maar even niet over hebben.
Een paar woorden,groot druk heel veel krottenwijken.en daartegen luxe winkels.

Trouwens ook Macedonië is mooi met zijn bergen en ook heel groen dus mag aannemen een behoorlijk nat land net als hier in Albanië het giet nog steeds pijpenstelen.
Heb weer een staplekje bij een restaurant en morgen zien we wel weer.

Even voor Aad en Lenie mijn start problemen hadden te maken met het sleutel huis in de stuurkolom.
Het werd weer steeds erger kwam soms haast niet meer weg.
Vandaag bij Fiat Garage geweest en het probleem lijkt opgelost.
Wordt vervolgd ,HOOP IK NIET, nu genoeg gerommeld met diesel soorten olie bij gieten in de tank enzovoort.
En op de meest dwaze manieren weg komen,ben zo blij dat ik een lekkere handige vader had die me heel wat (moet kunnen) foefjes heeft geleerd.

Mocht het er niet meer van komen door wifi gebrek.
Wens jullie allen een Zalig ,Gezegend , gezellig en mooi Pasen ieder pakt maar wat ie wil dat ik hem of haar wens.

Liefs Bernadette.

  • 16 April 2014 - 21:21

    Ria En Rene:

    Hoi, lieve stoere meid,
    Geweldig jouw reisverslagen. Wensen jou ook een Zalig Pasen en een voorspoedige reis.
    Kan eigenlijk niet meer stuk. zoveel moois.
    Liefs van ons, Rene en Ria, kusjes....."

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Albanië, Tirana

Voorjaar 2014

Op pad met de camper

Recente Reisverslagen:

28 December 2016

Oppad naar Marokko

27 December 2016

Oppad naar Marokko

05 December 2016

Marokko

10 Februari 2015

anuleren

09 Februari 2015

op pad naar Marokko
Bernadette

Actief sinds 12 Feb. 2014
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 143150

Voorgaande reizen:

26 December 2017 - 31 Maart 2017

Marokko 2017

24 Februari 2014 - 14 Juni 2014

Voorjaar 2014

Landen bezocht: