Dinsdag - Reisverslag uit Safranbolu, Turkije van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu Dinsdag - Reisverslag uit Safranbolu, Turkije van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu

Dinsdag

Door: Bernadette

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

08 April 2014 | Turkije, Safranbolu

Dit moeten jullie even weten.

Ben in Safranbolu.
Een heel oud stadje ,daar hebben ze ook een 300 jaar oude Hamam.
Van de buiten kant al een plaatje.
En van binnen echt prachtig.
Een badhuis dus Heren en Dames ieder hun eigen stuk en groot enorm.
Wie ooit in Turkije komt en de kans krijgt om naar een echte Hamam te gaan doen!
Je komt binnen en uiteraard zoals Turks gebruik schoenen voor de deur.
Je wordt naar een prachtig klein kleedhokje gebracht.
Krijgt een soort sarong mee uitkleden en met doek om naar de stoom.
Prachtig een sprookje uit duizend en een nacht,alles wit marmer en ja het is net een honingraat centrale hal en daar komen alle kamers op uit.
Geen deur maar zo gebouwd dat er toch een stuk privacy is .
Ik had een badpak aan maar dat was niet de bedoeling hij werd opgerold zodat je nog net een tanga aanhebt.
Je mag gaan liggen op je buik,dan gaat het gebeuren : scrubben met een soort sisal want en niet zo een beetje.
Je bent echt alle oude huid kwijt.
Dan even goed masseren .,flink soppen dan wordt alles afgespoeld met aardig heet water.En dan het hele tafereel nog een keer geweldig,aan de voorkant.
Vervolgens op een ander marmer bankje wordt je haar nog twee keer gewassen en klaar.
Denk dat ik zeker een uur onder handen ben genomen echt van top tot bikinilijn. Tot en met teen.
En geen gezeur hè van wil u nog crème of weet ik wat ik overal heb zien aanprijzen.
Nee gewoon puur badhuis scrubben masseren soppen spoelen toppie.
Afrekenen 35lira.
Wat een zwaar werk voor die vrouwen.
En toen ik wegging kwam er een groep van zeven Japanse Dames binnen.
Kon die vrouw zich weer om gaan kleden want ze waren maar met vier.

Trouwens vanmorgen een pracht rit gehad vanaf Inebolu duik je de echt hoge bergen in.En voor ik het wist was ik wel blij dat mijn campertje zijn winter sokjes aanhad. Flinke sneeuwbuien. En een machtig mooie natuur.
Heb nu een camper plaats bij een hotel driehonderd meter vanaf het stadscentrum van het oude Safranbolu.
Ik zit lekker buiten een heerlijk glas Turkse thee te drinken .
En mijn huid tintelt tot en met
Wat een luxe.

Ik meld me weer.

Liefs en alle goeds.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Safranbolu

Voorjaar 2014

Op pad met de camper

Recente Reisverslagen:

28 December 2016

Oppad naar Marokko

27 December 2016

Oppad naar Marokko

05 December 2016

Marokko

10 Februari 2015

anuleren

09 Februari 2015

op pad naar Marokko
Bernadette

Actief sinds 12 Feb. 2014
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 143116

Voorgaande reizen:

26 December 2017 - 31 Maart 2017

Marokko 2017

24 Februari 2014 - 14 Juni 2014

Voorjaar 2014

Landen bezocht: