Snelweg - Reisverslag uit Nevşehir, Turkije van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu Snelweg - Reisverslag uit Nevşehir, Turkije van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu

Snelweg

Door: Bernadette

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

31 Maart 2014 | Turkije, Nevşehir

Jeetje weet eigenlijk niet goed waar te beginnen.er is zo ontzettend veel te vertellen.
Maar ik ga het proberen.
Vanmorgen vertrokken uit Erdemli. In de stad een post kantoor op gezocht om een vignet te kopen voor de zeg maar Peage.
Op aanraden van," dank jullie wel Lenie en Aad",want over de kleine wegen zoals ik van plan was duurde de rit veel te lang.
Ook geen campings onderweg en of ik wel enig idee had van de hoogte van de bergen die ik dan over moest.En dan ook nog de gesteld heid van de wegen dat hebben jullie al in eerdere verslagen meegehad.
Ok dan maar!,over de snelweg.
En nu komt het !Aad en Lenie jullie hebben me niet verteld wat voor een schitterend stuk dessert ik tegemoet ging.
Zo ongelooflijk mooi,desolaat met afwisselend eerst grote pinus bossen.
Prachtige bergen de sneeuw lag er nog dik op. Overal stukken die ontgonnen waren en waar fruitbomen opstonden.
Later werd het nog veel meer dessert maar iedere keer weer kleine lieflijke stukjes met groen die met heel veel moeite en zorg ontgonnen waren.
Ik kan me hier zo goed de nomaden voorstellen die er nog steeds wonen.
Wat een zwaar leven en ook hier weer de kuddes met dieren gehoed door mensen uit de streek.
Ook een paar ezels zwaar beladen met geweven tassen , hun baas ook op een ezel in prachtige kleurrijke kleding er voor ,op deze manier een heel kleine karavaan vormend.
Het is niet moeilijk je de grote karavaans van vroeger voor te stellen.
Zo enorm indrukwekkend.
Ik had niet raar opgekeken als ik enkele coyotes gespot had.
Zo is ook de weg naar Las Vegas,die eindigt alleen in heel veel licht en schreeuwende reclame borden. Wat ik ook zo prachtig vond die enorme verlatenheid en dan toch aan kleine dingen zien dat er mensen wonen.
In soms wel heel armoedige behuizingen.
En dan af en toe zomaar een boom waar ik me zo voorstel een herder hier in de bloedhete zomer even kan rusten in zijn schaduw.
Deze weg gaat naar nog zo een zevende wereldwonder Cappadocie .
Waar ik nu op camping Vaya ben met voor me de opstijgende Ballonnen.hoop dat de foto's die ik gemaakt heb iets van deze schoonheid kunnen weer geven.
Er is nog veel meer te vertellen maar buiten lokt te veel dus Bernadette is even van de straat.loopschoenen aan en wegwezen.
Maar dit wilde ik jullie alvast laten weten.

Liefs en alle goeds.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Nevşehir

Voorjaar 2014

Op pad met de camper

Recente Reisverslagen:

28 December 2016

Oppad naar Marokko

27 December 2016

Oppad naar Marokko

05 December 2016

Marokko

10 Februari 2015

anuleren

09 Februari 2015

op pad naar Marokko
Bernadette

Actief sinds 12 Feb. 2014
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 143127

Voorgaande reizen:

26 December 2017 - 31 Maart 2017

Marokko 2017

24 Februari 2014 - 14 Juni 2014

Voorjaar 2014

Landen bezocht: