Maandag - Reisverslag uit Çıralı, Turkije van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu Maandag - Reisverslag uit Çıralı, Turkije van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu

Maandag

Door: Bernadette

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

24 Maart 2014 | Turkije, Çıralı

Vanmorgen vertrokken om in ieder geval Myra te gaan zien.

Eerst nog even langs de Haven gereden want daar hadden ze mijn was gedaan, alles keurig op de camping bezorgd alleen jammer er was een ding niet meegekomen.
Gister er naar toe gelopen maar toen was er niemand en dat ligt niet aan Zondag ,want alles was voor de rest open.
En ja mazzel ik ben wat mijn spullen betreft weer compleet.

Voordat ik in Myra aankwam, had ik al weer zoveel moois gezien.
De kustweg is hier zo grillig en daarmee zo prachtig,er zijn niet Zo heel veel plaatsen op de wereld waar je zo dicht en soms met zulke dramatische vergezichten langs de zee kunt rijden.
Als ik er een paar mag noemen, in Frankrijk natuurlijk van Genua It,langs Monaco tot ongeveer San .Tropez.
Dan natuurlijk de Kustweg 101 van Los Angeles naar San Francisco.
In het noorden van Spanje maar dat is maar een klein stukje al is het wel prachtig.
En dan nu hier waar mijn gids weer van zegt:de kustweg van af Kalkan behoort tot de spectaculairste routes langs de Turkse kust :'.
Kijk maar weer naar wat foto's ik kon het niet laten om even te stoppen.
De weg had zoveel bochten en iedere bocht is natuurlijk een inham in zee.
Natuurlijk loopt de weg daar over heen maar als je bij zo een inham naar Links kijkt zie je een geweldige kloof. Wat water en wind doen kunnen hè .vorige week naar de Saklikent kloof geweest nou deze mochten er ook zijn.
Kan dus rustig stellen het wemelt hier van de Kloven.
Het ging ook door een heel fruit en noten gebied och wat een kleuren maar zeker ook wat een geuren heerlijk.
Walnoot en sinaasappel bomen ruiken zo zalig.heb wel een foto gemaakt om te laten zien dat de sinaasappel s nog in de bomen hangen en de boom bloeit alweer met zijn prachtige witte wasachtige bloemen.
Mira gewoon heel mooi,daarom heen een paar kraampjes dus niet zo een commerciële toestand.wel was het er druk met bussen. En daarmee veel toeristen maar niet storend.
Je mag ook hier niet meer in de graf huizen komen,GOED ZO,dan blijft het hopelijk ook bewaard voor ons nageslacht .
Het was zo al indrukwekkend genoeg.

Toen door naar Cirali waar ik wist dat er een camping zou zijn.
Ik wilde daar graag bij de berg van Olympos naar het chimaere = brandend steen gaan kijken. Het is een bergwandeling(klimpartij) van ongeveer een half uurtje.wel heel goed te doen.
De vlammen die dankzij de mehtaanhoudende gasvelden al sinds de oudheid uit de bodem van de huidige berg Yanar ontsnappen,scheef men ooit toe aan het .......monster met de leeuwenkop ,van achteren een draak en in het midden een geit( Chimaere) kunnen jullie het nog volgen????hij zou gedood zijn door de held.....?Bellerophon op zijn vliegende paard Pegasus.mooi hè die sagen en legendes.
Hoop dat de foto's een beetje weergeven van de feeërieke sfeer die er hangt.
Zag er ook nog wat warm water uit sommige gaten sijpelen.
Ik vond het de moeite waard.
En nu zit ik op een camping die niet zo mag heten maar ach een kniesoor die daar op let.
Hij ligt op het terrein van een gribus spulletje keuterboertje of zo.
Douche en toilet gebruik ik maar even niet,heb gelukkig mijn eigen spul.oho echt erg maar wel lachen.
Sta wel bijna aan het strand wat weer afgezet is (gelukkig) want ook hier nestelt de reuze schildpad. ze gaan er hier zo goed mee om vind ik.
De restaurantjes en strandtentjes sluiten als het donker wordt want licht zou de oriëntatie van de schildpadden aan kunnen tasten.
Het hele gebied hier is natuurbeschermingswet gebied met de naam.
Beydaglari Olimppos Parki.

Dat was het weer voor vandaag.
Ook heb ik een foto gemaakt van de Engelse beschrijving van Chimaere,hoop dat het te lezen is.

Zo ik ga nu even verderop kijken of ik een wifi punt op kan pikken om dit op te sturen .alles in de buurt heeft natuurlijk wel wifi maar ons boerke met zijn moeder ff niet .ook goed toch.

Liefs Bernadette.

  • 24 Maart 2014 - 20:41

    Alie Den Harder:

    Lieve Bernadette, vanmorgen had Ferdinand een blad van je weblog geprint, en nu heb ik je zelf gevonden.
    Ben ik ook een beetje met je op reis.
    Volgens mij ben je super in je element, volop genieten, heerlijk voor je!
    maar met de fietsles missen we je hoor, we hebben maar 2 leerlingen, en heel veel geduld nodig. Maar vanmorgen zagen we toch enige vooruitgang, dus dat geeft weer moed:-)

    je kreeg ook de groeten van Ibrahim, hij heeft je brief met plattengrond ook uitgebreid bestudeerd.

    Geniet en doe voorzichtig, hartelijke groet
    Alie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Çıralı

Voorjaar 2014

Op pad met de camper

Recente Reisverslagen:

28 December 2016

Oppad naar Marokko

27 December 2016

Oppad naar Marokko

05 December 2016

Marokko

10 Februari 2015

anuleren

09 Februari 2015

op pad naar Marokko
Bernadette

Actief sinds 12 Feb. 2014
Verslag gelezen: 655
Totaal aantal bezoekers 143094

Voorgaande reizen:

26 December 2017 - 31 Maart 2017

Marokko 2017

24 Februari 2014 - 14 Juni 2014

Voorjaar 2014

Landen bezocht: