Woensdag - Reisverslag uit Dalyan, Turkije van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu Woensdag - Reisverslag uit Dalyan, Turkije van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu

Woensdag

Door: Bernadette

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

19 Maart 2014 | Turkije, Dalyan

Woensdag

Nog even bijpraten.
De Rotsgraven zijn van de 4e eeuw voor Chr.

Verder heb ik vanmorgen een boot kunnen oppikken om naar iztuzu beach te gaan.
Dit beroemde strand wat gelukkig beschermd gebied is,want hier Is het broedgebied van de Careta Careta schildpad.
Ze hebben hier ook een reddings centrum voor deze grote jongens(denk aan Leny ter Hart op Texel)ook wordt hier de meer voorkomende groene zee schildpad opgevangen als hij hulp nodig heeft.
Een geweldige boottocht van ongeveer een uurtje heen en uurtje terug, maar al met al je gaat ook de zee nog op ben ik zo ongeveer vier uur onderweg geweest.
Het broed seizoen begint pas ongeveer eind April en dan duurt dat 60 dagen voor de eieren uitkomen.Deze schildpadden broeden iedere Drie jaar .
Ik heb een site voor wie het wil bekijken.
www.visitdalyan.com.
Ik vond het heel bijzonder om daar te mogen kijken, rijkdom om ogen te hebben.
Stuur nog wat foto's door en hoop dat Sylvester de tijd kan vinden om ze bij dit verhaal te plakken,hij is er maar druk mee.
En geloof me hij heeft zo toch al een druk leven ,maar goed dank je wel schat voor al je moeite.
En nu maar weer aan het huiswerk,eerst omgeving Fethiye dat in de oudheid Telmessos heette .was al bevolkt zo. 1200 V.Crh.van dit Lycische volk vind men nog veel cultureel erfgoed tussen Dalaman (Plaats hier vlak bij)en Antalya.Ook die rotsgraven waar ik foto's van doorgestuurd had zijn van dit volk.
Deze omgeving heeft ook wel een sfeertje wat ik rond de Nijl ervaren heb.Veel riet maar ook het type boten en de stijl van wonen enz.
Kijk wel misschien ga ik morgen weer verder.
Liefs en toedeloeties .