11en12Maart - Reisverslag uit Kusadasi, Turkije van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu 11en12Maart - Reisverslag uit Kusadasi, Turkije van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu

11en12Maart

Door: Bernadette

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

12 Maart 2014 | Turkije, Kusadasi

11 maart
Kon het niet laten ben van middag na aankomst op de camping toch nog maar even naar het eerste punt van bezichtiging gelopen.
De oude Johannes Basiliek.
De bouw daarvan is gestart in 527 onder Keizer Justianus.
Deze kerk was lange tijd een van de grootste Byzantijnse kerken en later ook een bedevaartsoord,omdat hij over het vermoedelijke graf van de apostel Johannes was gebouwd.Al rond 1200 werd de kerk veroverd en werd het een Moskee .ik was blij er te zijn ...het gezien te hebben ...echt de moeite waard.
Morgen Efese, ik kijk er naar uit de beroemdste antieke stad aan de klein Aziatische kust.de stad dateert al van 1200 voor Chr .in 133 v.C.werd het de Hoofdstad en is dat gebleven tot Keizer Constantijn de Grote Byzantium ( Constantinopel het huidige Istanboel )tot de nieuwe hoofdstad maakte.Kort om EFESE! Het is de grootste en best bewaarde ruïne stad van Turkije .ik ben benieuwd en verheug me want na Vier keer ben ik ook Pompeii nog niet zat.
Morgen uitslag van mijn geslenter.

12 maart
Prachtig wat ben ik blij dat ik gegaan ben. Het is eigenlijk nog maar een klein deel wat ze hebben opgegraven van Efese ,er wordt nog steeds gewerkt door Archeologen en deze komen uit Oostenrijk begreep ik.
Er waren er heel wat bezig.
Wat ik ook heel indrukwekkend vond was het huis waar Maria volgens overlevering haar laatste tijd moet hebben doorgebracht.Dat huis ligt een stuk hoger op een berg.
Het is aannemelijk dat ze met Johannes samen vertrokken is uit Jeruzalem, Jezus heeft uiteindelijk aan Johannes gevraagd over zijn moeder te waken.
Het was een mooie plek ,schijnt al heel erg lang een bedevaartsoord te zijn,voor zowel christenen als moslims die Maria ook eren als zijnde de moeder van....staat ook in de Koran.
Er was een open lucht kerk met altaar waar nog dagelijks de mis word opgedragen,er zaten nonnen in gebed op de plaats waar het huis was dat grotendeels gerestaureerd is.
Zo dat was dus genieten vanochtend.
En nu heb ik een heerlijke camping in Kusadasi.
vlak aan zee maar ook in het dorp dus best even gezellig .
Het is prachtig weer.de stoelen staan buiten dus ik ben wel weer even van de straat.
Of juist op de straat want wat ik zag toen ik aan kwam rijden was een heel leuke boulevard en een prachtige haven,daar ga ik dus ook eens even kijken natuurlijk.
Tot het volgend epistel van deze trotter.
Liefs en veel plezier met het heerlijke weer.

Ps. Het stuk wat ik gister heb geschreven was natuurlijk 11Maart.
Zag er 12boven staan en kreeg dat niet veranderd.

Ps.zussen en broer gefeliciteerd met onze oudste zus vandaag.

  • 12 Maart 2014 - 13:21

    Bianca:

    Fijn dat je nu lekker weer hebt. Dat geniet ook gelijk een stuk beter.
    Prachtig verhaal
    Xx

  • 12 Maart 2014 - 19:25

    Sjaak En Wilma. :

    Hallo zwerver, alles onder controle? Lijkt er wel op, de voorbereidingen op jouw reis werpen zijn vruchten af. Vooral jouw parate kennis van de geschiedenis rond het jaar 0 tot 40 en de verdere geschiedenis zorgen voor een reis met herinneringen en wetenswaardigheden uit de bijbel. Hoop dat je nog veel en vaak kunt berichten. Wij steken er in ieder geval weer wat van op. Wij wensen jouw nog veel zon en veilige kilometers.. Grtjs SjaWi liefs en xxxxxjs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Kusadasi

Voorjaar 2014

Op pad met de camper

Recente Reisverslagen:

28 December 2016

Oppad naar Marokko

27 December 2016

Oppad naar Marokko

05 December 2016

Marokko

10 Februari 2015

anuleren

09 Februari 2015

op pad naar Marokko
Bernadette

Actief sinds 12 Feb. 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 143082

Voorgaande reizen:

26 December 2017 - 31 Maart 2017

Marokko 2017

24 Februari 2014 - 14 Juni 2014

Voorjaar 2014

Landen bezocht: