Efese - Reisverslag uit Izmir, Turkije van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu Efese - Reisverslag uit Izmir, Turkije van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu

Efese

Door: Bernadette

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

11 Maart 2014 | Turkije, Izmir

Ik vaar weer,zit op de Ferry van Eceabat naar Canakkale.Turkije dus.
Het was in eens vanmorgen 10 maart zo een slecht weer ,dat ik heb besloten hier beter een reisdag van te maken.
Bij de grens was het eigenlijk heel rustig,kwam dan ook zonder al te veel gedoe Turkije in.al met al een half uurtje denk ik.
Maar makkelijk zijn ze niet,er stonden wat een auto 's waar alles uitgesleept was en half opengescheurd op de stoep lag.

Schip schud lekker nu met die vele wind en regen.
Mag fijn in mijn camper blijven dus kan ik mooi even het verslag bijwerken.
De laatste dagen rustig geweest,heb aardig wat kunnen wandelen het weer was aardig de temp goed dus wat wil je nog meer.
Hoe anders was het van morgen,koud!brrrr dat wil je niet weten.
En toen het om zes uur ook nog begon te plenzen dacht ik toedeloeties ik ga niet een hele dag in mijn camper hangen,rijden yes graag .en ik had mooi gelijk
dat het regen voor de hele dag was.
Heb in de bergen op het schiereiland waar ik nu van weg ga zelfs sneeuw gehad.De temp is nu op zee(. ) zelfs maar 4.6. Maar het schijnt beter te worden.des te meer lol heb ik als ik zie hoe heerlijk jullie zomertje is.
Geweldig dat stralende weer.
Ik zie de overkant al naderen dus ik meld me wel weer en er moet natuurlijk ook wifi zijn.Trouwens ik denk dat Turkije meer geciviliseerd is als Griekenland.
Daar kom ik nog wel op terug .
De camping was er niet meer,dus ben maar naar de politie gegaan om te vragen of zij hier een open camping wisten,nee dus.
Hij heeft me meegenomen naar een jonge vrouw die prima Engels sprak,zij wist wel een plaatsje voor vannacht bij iemand naast de tuin een klein grasveldje fantastisch geregeld.
Heb net een heerlijk bruin broodje bij de bakker gekocht eitje gebakken en ook weer klaar.wifi is hier niet dus het versturen komt later wel.

En dat later wordt dus straks als ik dit aangevuld heb.vanmorgen al vroeg vertrokken.
En achteraf gelukkig maar ,veel campings die open zouden moeten zijn of bestaan helemaal niet meer of zijn nog dicht.
Ben er een aantal afgereden,in Burhaniye was er wel een open maar zo ongelooflijk ver van de bewoonde wereld daar had ik geen zin in om een kilometer of 6 te moeten lopen voor wat groente.
Had ik natuurlijk eerder moeten kopen maar tja soms verkijk je je op dingen.
Wat trouwens wel heel leuk was de hele ochtend had ik uitzicht op het eiland Lesbos.wat is het enorm groot als je het zo van af de kust van Turkije ziet. De weg die ik reed was trouwens weer PRACHTIG!
De stad Izmir moest ik door wat een enorm bolwerk van hele hoge gebouwen.
Iedereen woont hier in flats,de stad is echt heel erg groot.
En dan vindt je aan de rand natuurlijk de optrekjes van plastiek en golfplaat,paar geitjes kippen kalkoen niet te vergeten en soms een mager koetje.
Flink kampvuur om te koken bakken en je warm te houden.
Paardje en wagen wordt hier nog veel gebruikt.
Ook heel veel mensen op het land zien werken de oogst is in volle gang,kolen prei hier en daar worden de laatste olijfjes van de grond geplukt.als ik zeg heel veel mensen op het land dan bedoel ik ook echt veel.
Misschien wel veertig op een land wat natuurlijk een heel kleurrijk gezicht is en voor hun gezellig opschieten.
Sta nu op een heel leuk plekje onder de noten bomen die nog net in bloei staan.
In de buurt van Selcuk de plaats waar de opgravingen van het oude Efese zijn.
Wat ik tot nu toe hier gezien heb heeft iets weg van het oude Jerusalem,maar morgen ga ik de rest bekijken.
De opgravingen en historische sites die ik in Griekenland heb gezien......
Sorry maar dat was echt niks.Nu ben ik natuurlijk schandalig verwend met alles wat ik samen met Gerard bezocht heb,ja daar zaten ook een aantal Grieks overblijfsels bij,oa Paestum in Italië ,maar ook in Frankrijk,Spanje,en zelfs in Engeland hebben we resten van vervlogen Romeinse en daarmee Griekse tijden bezocht. Lieve Mensen morgen weer een dag van genieten.
En oja nog een ding, Chantal en Jeroen Ada en Bert jullie vakantie eilandje Chios ligt vlak voor de kust bij Cesme. wijs om te zien en ik moest even aan jullie denken. Sharon heb je bericht gehad xxxx.ik kan niet sms'en dus geef die kruisjes even door.
Liefs voor allen.

  • 11 Maart 2014 - 18:32

    Ria En Rene:

    Leuk Bernadette jouw berichten gezellig ze te lezen.
    Hier alles oké en inderdaad super weer en lekker buiten zitten.
    Liefs , Rene en Ria en genieten maar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Izmir

Voorjaar 2014

Op pad met de camper

Recente Reisverslagen:

28 December 2016

Oppad naar Marokko

27 December 2016

Oppad naar Marokko

05 December 2016

Marokko

10 Februari 2015

anuleren

09 Februari 2015

op pad naar Marokko
Bernadette

Actief sinds 12 Feb. 2014
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 143105

Voorgaande reizen:

26 December 2017 - 31 Maart 2017

Marokko 2017

24 Februari 2014 - 14 Juni 2014

Voorjaar 2014

Landen bezocht: