Aswoensdag - Reisverslag uit Kalampáka, Griekenland van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu Aswoensdag - Reisverslag uit Kalampáka, Griekenland van Bernadette Roest - WaarBenJij.nu

Aswoensdag

Door: Bernadette

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

05 Maart 2014 | Griekenland, Kalampáka

aswoensdag.
Sta voor het eerste klooster om te bezoeken Varlaam is de naam.
Ben te vroeg, er kwamen twee Monniken aan lopen, de poort op een kier maar nog wel even wachten. Wat is dit prachtig alles met de mooiste schilderwerken in prachtige kleuren. Ikonen zo prachtig en sommige dus echt al uit 1300! De tronen, want de naam stoelen daar doe je dit prachtige houtsnijwerk echt mee te kort, ingelegd met ivoor waar de Monniken op zitten. Tijdens het lezen van hun bijbels.over die gesproken Monniken werk vele met de hand geschreven en de hoofdletters uiteraard prachtige kunstukjes. Sommige in een zilver bewerkt kaft.de kazuifels alles van het fijnste handwerk en zeer oud.te veel om op te noemen.

Het tweede klooster dat ik heb bezocht, Agios Nikolaos Anapavsas.
Was veel kleiner als het eerste maar een klim enorm heb heel wat keertjes even stil moeten staan om mijn knieën bij te laten komen.maar ook hier was het zeker de moeite waard.
Het venijn zat natuurlijk in het weer naar beneden komen,dat is voor knieën nog veel pittiger als omhoog.
En je kunt niet zoals ik bij een berg nog wel eens doe op je billen naar beneden.
Maar jullie zien ik ben weer beneden.
Heb even een winkel opgezocht om wat groente te halen,maar ook om straks is even een wasje te doen moet ook gebeuren hè.
Het is vandaag een stralende dag mijn stoel staat buiten en daar zit ik dus nu te tikken.
Lieve volgers ik ga weer een poging wagen om er een foto bij te krijgen, als dat niet lukt komt dat later wel want af en toe zie ik er iets bij staan met dank aan een van onze kinderen die daar gewoon veel handiger in zijn als ik ook op Facebook staan foto's ook daar met dank aan onze nazaten.
Toedeloetjes voor mijn kleine schatten.

Grx Bernadette